Sökning: "sas kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden sas kommunikation.

  1. 1. How to Make a Narrative Fly?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Kevin Fritz; [2023]
    Nyckelord :Brand legitimacy; discursive theory; lexical choices; semiotic resources; narrative; multimodal critical discourse analysis; SAS; storytelling; strategic communication; digital media; Social Sciences;

    Sammanfattning : The airline industry has been heavily affected by crises that have occurred in the last years. By using the theory of brand legitimacy and storytelling, a multimodal critical discourse analysis was conducted. 2020 is a year by many seen as a paradigm shift, due to the Covid-19 pandemic. LÄS MER

  2. 2. En flygresa genom karismans samtid : En fallstudie av SAS externa kommunikation och legitimitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Adam Comeau; Ludvig Ekholm; [2023]
    Nyckelord :multimodal analys; sociosemiotik; image; karismatisk legitimitet;

    Sammanfattning : The airline sector is facing a new reality post-covid, where leisure travel is increasing around the world. Furthermore, there is a change which permeates the entire western world, where the postmodern society increasingly advocates emotional qualities over rational qualities in organizations. LÄS MER

  3. 3. Hur upplever svenska millennials syftesdriven marknadsföring annorlunda, när det kommer från lokala kontra globala varumärken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Särnell; Pontus Carlén; Åsa Sturesson; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Syfterdriven marknadsföring; Syfterdriven kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Kurs: ​FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Pontus Carlén, Åsa Sturesson, Anton Särnell Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Syftesdriven marknadsföring, Anknytning, Komparativ fördel, Varumärkeskapital, Misslyckande, Statistiskt signifikant Syfte: Syftet med denna studie var att utvärdera om unga svenska konsumenter skulle uppfatta lokala varumärken i ett annat ljus jämfört med globala varumärken när de utövade syftesdriven marknadsföring. Metod: Genom att använda definitionerna av Alden et al (2013) representerade SAS det lokala varumärket medan Gillette representerade det globala varumärket. LÄS MER

  4. 4. Kriskommunikation och Åsiktspolarisering : En studie kring SAS kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jacob Almstrand; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Image; Nationalism; Sociala medier; Image repair theory; SAS;

    Sammanfattning : I februari 2020 utmanade SAS den nationalistiska uppfattningen om vad som verkligen var skandinaviskt genom en reklamfilm. Den här filmen möttes av kritik där flera av kritikerna kritiserade utifrån ett nationalistiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Trovärdighet i VD-ord - En studie om trovärdighetens betydelse i den strategiska kommunikationen hos tre Europeiska flygbolag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Jonsson; [2020-09-03]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; VD-ord; narrativ; trovärdighet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Flygbranschen har under en lång period varit en växande marknad, men blivit följt av en minskande efterfrågan det senaste året, dels på grund av en mer klimatmedveten kundkrets samt stundande kris i form av COVID-19 pandemin. Det är därför av intresse att undersöka hur VD:n har kommunicerat i sitt VD-ord de tre senaste åren för att se om det finns skillnader i kommunikationen från när resultatet är bra till när det går resultatmässigt dåligt. LÄS MER