Sökning: "sas lojalitetsprogram"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sas lojalitetsprogram.
1. Lojalitetsprogram Inom Flygbranschen : -Hur lågprisbolagen ska locka affärsresenären-Case-studie av SAS & Norwegian
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER
3. Bonuspoäng - ett medel för klimatkompensation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : De senaste decennierna har människors mobilitetsmönster förändrats radikalt och numera reser människor mer frekvent än någonsin. Det delvis på grund av att flygbolags lojalitetsprogram uppmanar till en ökad rörlighet. LÄS MER
4. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER
5. Vilka effekter har lojalitetsprogram på kundlojalitet? : En studie om frequent flyer-program och deras effekt på kunderna
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : .... LÄS MER