Sökning: "sas lojalitetsprogram"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sas lojalitetsprogram.

  1. 1. Lojalitetsprogram Inom Flygbranschen : -Hur lågprisbolagen ska locka affärsresenären-Case-studie av SAS & Norwegian

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonas El Said; Linus Hansson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Johansson; Sophia Andersson; Maida Bejtula; [2014]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; värdeskapande; VRIO; EuroBonus; SAS; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER

  3. 3. Bonuspoäng - ett medel för klimatkompensation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ottilia Svensson; Fanny Tjäder; [2013]
    Nyckelord :Carbon Management; Carbon offsets; Loyalty; Frequent Flyer Programs; Mobility; Climate change; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har människors mobilitetsmönster förändrats radikalt och numera reser människor mer frekvent än någonsin. Det delvis på grund av att flygbolags lojalitetsprogram uppmanar till en ökad rörlighet. LÄS MER

  4. 4. Försäljning av flygbiljetter över internet : En studie om hur Scandinavian Airlines skulle kunna öka försäljningen av flygbiljetter via internet

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JAKOB CEDERCRANTZ; [2012]
    Nyckelord :E commerce; online travel agencies; OTA; SAS; market research; air travel; E commerce; internetresebyråer; OTA; SAS; marknadsundersökning; flyg;

    Sammanfattning : Under de senare åren har försäljningen av flygbiljetter och hotell på internet ökat. Det har tillkommit många nya företag som etablerats som internetresebyråer. Företagen har tagit marknadsandelar från flygbolagens egna försäljningskanaler vilket har gjort att flygbolagen tappat kontakten med kunderna. LÄS MER

  5. 5. Vilka effekter har lojalitetsprogram på kundlojalitet? : En studie om frequent flyer-program och deras effekt på kunderna

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Viktoria Grah; [2010]
    Nyckelord :frequent flyer; lojalitetsprogram; lojalitet; British Airways; SAS; Lufthansa; Swiss Air;

    Sammanfattning : .... LÄS MER