Sökning: "sats marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden sats marknadsföring.
1. "Det är inte så att jag ser den här och känner åh shit nu måste jag gå till gymmet" - En kvalitativ intervjustudie om uppfattningen av gymkedjan SATS marknadsföring
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Avsikten med vår studie är att, genom en kvalitativ intervjustudie, förstå uppfattningar av gymkedjan SATS marknadsföring. Vi har valt att genom ett målstyrt urval förstå hur medlemmar och icke-medlemmar på SATS uppfattar företagets reklamblad som producerats de senaste fyra åren. LÄS MER
2. Design som strategisk resurs : En studie om designs betydelse för en varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Design har gått från att beröra produktestetik till att idag innefatta ett tillvägagångsätt samt en resurs vid strategisk affärsstyrning. Beroende på företags erfarenhet och kunskapsnivå betraktas och nyttjas design på olika nivåer i en verksamhet. Sedan 1960-talet har design management kommit att få en erkänd roll inom näringslivet. LÄS MER
3. Brittiskt träningskoncept i Sverige : En studie om möjligheten för multigym på Sverigemarknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Medan gymbranschen i Sverige domineras av gymkedjor som Friskis & Svettis och SATS, som erbjuder främst gymträning med mindre fokus på tilläggsprodukter för ett relativt lågt pris, domineras marknaden i Storbritannien av företag som t.ex. David Lloyd och Virgin Active. LÄS MER
4. Kraften hos Word-of-Mouth : En studie om SATS användning av Word-of-Mouth marknadsföring. Kan det stärka ett varumärke?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this research is to examine how a ogranization can create Word-of-Mouth and how they can use this type of marketing to make their brand stronger. ... LÄS MER
5. SATS : En studie om studenters uppfattning om SATS marknadsföring
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER