Sökning: "sats marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden sats marknadsföring.

  1. 1. "Det är inte så att jag ser den här och känner åh shit nu måste jag gå till gymmet" - En kvalitativ intervjustudie om uppfattningen av gymkedjan SATS marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Gabriella Elliot; Vendela Kylsten Vidrik; [2019]
    Nyckelord :Kvalitativ intervjustudie; uppfattning; målstyrt urval; SATS; marknadsföring; semi-struktuerad intervjuguide; reklamblad; tematisk analys; PR; rykte; image; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Avsikten med vår studie är att, genom en kvalitativ intervjustudie, förstå uppfattningar av gymkedjan SATS marknadsföring. Vi har valt att genom ett målstyrt urval förstå hur medlemmar och icke-medlemmar på SATS uppfattar företagets reklamblad som producerats de senaste fyra åren. LÄS MER

  2. 2. Design som strategisk resurs : En studie om designs betydelse för en varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Isabell Bylund; Johanna Wadström; [2015]
    Nyckelord :Design management; design; brand identity; SATS; Design management; design; varumärkesidentitet; SATS;

    Sammanfattning : Design har gått från att beröra produktestetik till att idag innefatta ett tillvägagångsätt samt en resurs vid strategisk affärsstyrning. Beroende på företags erfarenhet och kunskapsnivå betraktas och nyttjas design på olika nivåer i en verksamhet. Sedan 1960-talet har design management kommit att få en erkänd roll inom näringslivet. LÄS MER

  3. 3. Brittiskt träningskoncept i Sverige : En studie om möjligheten för multigym på Sverigemarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Holmdahl; Erik Wickman; [2015]
    Nyckelord :Marketing; supplement products; value creation; consumer attitudes; Porters five forces; Marknadsföring; tilläggsprodukter; värdeskapande; konsumentattityder; Porters femkraftsmodell;

    Sammanfattning : Medan gymbranschen i Sverige domineras av gymkedjor som Friskis & Svettis och SATS, som erbjuder främst gymträning med mindre fokus på tilläggsprodukter för ett relativt lågt pris, domineras marknaden i Storbritannien av företag som t.ex. David Lloyd och Virgin Active. LÄS MER

  4. 4. Kraften hos Word-of-Mouth : En studie om SATS användning av Word-of-Mouth marknadsföring. Kan det stärka ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Niclas Englund; Oskar Hilario; [2014]
    Nyckelord :Word-of-Mouth; brands; building brands; marketing; communication; positioning; Varumärkesbyggande; marknadsföring; kommunikation; positionering.;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to examine how a ogranization can create Word-of-Mouth and how they can use this type of marketing to make their brand stronger. ... LÄS MER

  5. 5. SATS : En studie om studenters uppfattning om SATS marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Alexandra Anani; Louise Andersson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER