Sökning: "saur"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet saur.
1. Skuggad terrängmodell och historiska kartor : Identifiering av forn- och kulturhistoriska lämningar i skogsmark
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Forestry has major negative effect with damage on cultural heritage in forest land. To avoid this, forestry needs to find new methods to search for and identify remains. In this study it was examined if shaded terrain models and historical maps could be used to identify ancient and cultural heritage in forest land. LÄS MER
2. DESIGN AND IMPLEMENTATION OF ELECTRICAL LOAD ANALYSIS FOR CROSS FLEET CONFIGURATION
M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Synthesis of α1,2- and α1,6, linked Dimannosides for Analysis of Protein Carbohydrate Interactions
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemivetenskap (CHE)Sammanfattning : The aim of the project was to synthesize α1,2-linked and α1,6-linked dimannosides linked through either an oxygen-atom or a sulphur-atom, and subsequently test the binding properties of the dimannosides to lectins with known specificity towards mannose-containing glycans. Thedimannosides were prepared by a glycosylation reaction using selectively protected monosaccharides containing a thiol or alcohol nucleophilic glycosyl acceptor and a series of different glycosyl donors. LÄS MER
4. Grön IT i verkligheten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Idag är Grön IT ett hett debattämne, definitionerna är många och vi vill därför belysa ämnet bland IT-verksamma företag som har ett miljöarbete aktivt inom organisationen. Idag är intresset stort, både ur ett ekonomiskt perspektiv men också ett miljöperspektiv. LÄS MER
5. Negativ publicitet - kundattityd och påverkan på ett flygbolags varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att förstå kopplingen mellan negativ publicitet och dess påverkan på kundens uppfattning av ett flygbolags varumärke på kort sikt. En fallstudie med både kvalitativa och kvantitativa inslag samt av en abduktiv karaktär har genomförts. LÄS MER