Sökning: "scania varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden scania varumärke.

  1. 1. Varumärkesplattform - substans eller ytlig glans?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Nilsson; Isabell Weber; Hampus Harrysson; [2019]
    Nyckelord :Brand Platform; Brand Identity; Brand elements; Brand guidelines; Brand Handbook Varumärkesplattform; Varumärke; Varumärkesstrategi; Beståndsdelar; Varumärkesarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien avser att beskriva teorin inom området och hur arbetet med varumärkesplattformar fungerar i praktiken, för att vidare undersöka och förklara hur olika processer och beståndsdelar inom varumärkesplattformar skapar önskade effekter för ett varumärke. Syftet har således två olika delar, en beskrivande och en förklarande del. LÄS MER

  2. 2. Strategier på en dynamisk marknad : en analys av skånska gardencenters och handelsträdgårdar

    L3-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Jennie Borg; [2008]
    Nyckelord :gardencenters; handelsträdgårdar; strategier;

    Sammanfattning : Garden center and market gardens are a growing trade, undergoing great changes with new actors and purchasing habits. The interest in gardens and plants is steadily increasing, official statistics show an increase of garden plants and flower consumption, of an annual 3 per cent. LÄS MER

  3. 3. Budskapet Scania – samma sak på flera sätt : En undersökning om corporate branding i intern- och kundtidningar

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Karin Bjelkesjö; [2007]
    Nyckelord :Corporate branding; Varumärke; Kärnvärden; Globala företag; Interkulturell kommunikation; Interntidningar; Kundtidningar;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet är att ta reda på hur globala företag – i detta fall företaget Scania CV AB – genom sina officiella intern- och kundtidningar i olika länder förmedlar företagets kärnvärden och därmed corporate brand. Metod: Ett urval av tidningar ifrån företagets intern- och kundtidningar analyseras utifrån ett semiotiskt samt kulturellt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Dolda resurser : Att synliggöra icke materiella tillgångar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sandra Lundberg; Erik Sjöqvist; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; immateriella tillångar; icke materiella tillgångar;

    Sammanfattning : Background: Once upon a time the most important resources in an economy were tangible goods. Historically, Swedish company culture has been dominated by engineering and techni-cal innovation has been the focal point. Today, Intangible values drive product development and form a company’s differentiation. LÄS MER

  5. 5. Sponsring : Ett pluralistiskt verktyg

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Claes Dahlgren; Mattias Christensson; [2007]
    Nyckelord :Sponsring; marknadsföring; grundad teori;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att bidra till en ökad förståelse för begreppet sponsringen genom att identifiera och analysera bakomliggande motiv till sponsring, faktorer som avgör val av sponsorobjekt samt om och hur sponsringen utvärderas. Studien genomfördes ur ett företagsperspektiv. LÄS MER