Sökning: "scepticism"
Visar resultat 21 - 25 av 159 uppsatser innehållade ordet scepticism.
21. Framställningen av islam och kristendom i svensk religionskunskapsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : This research overview addresses how Christianity and Islam are represented in Swedish religion textbooks for lower- and upper-secondary schools. It also scrutinises how pupils positioned in either one of these religions perceives the representation during non-confessional religious education. LÄS MER
22. Big data analys påverkan på revisionsutförandet : En kvalitativ studie om Big data analys påverkan på revisionskvalitet, revisionens legitimitet och revisorns kompetenser
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Likt flera branscher utvecklas revisionsbranschen under tidens gång. Nya arbetssätt och verktyg introduceras för att utveckla revisionsutförandet. Ett av dessa verktyg som har implementerats av många revisionsbolag är Big data analys. LÄS MER
23. 50 shades of green: Leder miljöomsorg till skepsis eller gillande av grön reklam?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med studien var explorativt och ämnade undersöka ifall det fanns ett direkt samband mellan miljöomsorg och skepsis mot grön bil-, kött- och klädreklam ur ett generellt perspektiv. 90 personer deltog i en enkätundersökning och den erhållna kvantitativa data analyserades med korrelations- och regressionsanalyser. LÄS MER
24. Införandet av öppen programvara inom kommuner - hinder och möjligheter
Master-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Öppen programvara innebär att källkoden är tillgänglig för vem som helst att använda, läsa, vidareutveckla och dela vidare. Fördelar som vanligen nämns med denna typ av programvara är minskade kostnader, möjligheten att undvika inlåsningseffekter samt ökad innovation. LÄS MER
25. Brand Activism Scepticism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis was to deepen the understanding of brand activism by looking into existing and novel dimensions on which consumers base their validation and opinion of brands engaging in socio-political discourse. This dissertation followed a dual-analysis approach in which both qualitative and quantitative research was conducted. LÄS MER