Sökning: "school books"

Visar resultat 1 - 5 av 822 uppsatser innehållade orden school books.

  1. 1. Högläsningens betydelse för språkutveckling - Ett kvalitativt utvecklingsarbete om högläsning och språkutveckling i förskolan- att läsa med barnen och inte för barnen. Namn:

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anna Helldal Karlsson; Sakina Hakmal; [2024-02-29]
    Nyckelord :reading aloud; children s language development; development work;

    Sammanfattning : According to Swärd m.fl (2022), language is the key to all other learning. It is also an important prerequisite for interaction and interaction between children who need to develop in the best possible way. The more educators who work with the children's language development and vocabulary, the more linguistically aware the children become. LÄS MER

  2. 2. Kristendom i det sekulära landets läroböcker : En kritisk diskursanalys av religionsläroböcker för gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Josefine Ljungqvist; [2024]
    Nyckelord :Textbook review; discourse analysis; secularization; secularism; religious education; essentialism; alliance; othering; modified secularization theory; upper secondary school;

    Sammanfattning : Previous research has indicated a decreased use of textbooks among religious education teachers, while students with a religious background perceive themselves as a vulnerable minority in classrooms. It also points to a post-Christian society where schools now take responsibility for knowledge about the Christian faith and how it should be understood. LÄS MER

  3. 3. Högstadiepojkar läser - om det är roligt och lärorikt : En studie om högstadiepojkars läsande på fritiden och i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Kaisa Pantzar; [2024]
    Nyckelord :literacy; fritidsläsning; läsning i skolan; textgenrer;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine high school boys reading habits during their spare time and in their school environment and to let them evaluate its advantages and disadvantages. Quantitative and qualitative methods are used, and the study departs from Molloy's description of theory of literacies as well as the developmental psychologist Vygotsky's theories of languages and learning. LÄS MER

  4. 4. Semiotiska modaliteter i engelskundervisning : en analys av lärare och läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Isak Hagestad; [2024]
    Nyckelord :Social semiotik; multimodalitet; läromedel; undervisning; kvalitativ undersökning; think-aloud-method; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : The following study aims to examine how multimodal texts are used in English as a foreign language education in a Swedish school. It explores both how multimodal texts occur in learning materials as well as how teachers could use these learning materials when teaching their pupils. LÄS MER

  5. 5. Perspektiv på Kalmarunionen : En jämförande analys av svenska och danska läroböcker

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Dennis Lööf; [2024]
    Nyckelord :Läroboksanalys; Kalmarunionen; Sverige; Danmark;

    Sammanfattning : This study has examined how Swedish and Danish textbooks for upper secondary school has portrayed the historical Kalmar Union from the 1880s until modern day. This has been done partly through a hermeunetic text analysis and partly through a quantitative method that examined how many pages covered the Kalmar Union i each textbook. LÄS MER