Sökning: "school curricula"

Visar resultat 1 - 5 av 273 uppsatser innehållade orden school curricula.

  1. 1. En kunskpaps översikt om bildämnets relevas i en förändelig tid.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karen Melina Olavarria Alarcon; Alexander Du; [2024]
    Nyckelord :Art Education; Art Activities; Creativity; Contemporary Art; Curriculum; Educational Change; High School; Visual Culture; Visual Literacy;

    Sammanfattning : In response to the recent political decision in Sweden in 2023 to reduce the allocation of hours for visual art education in Swedish Schools Högstadiet (grade 7-9), this study is motivated by a commitment to substantiate our stance against this policy through scientific rationale. This paper undertakes a literature review to explore the significance of visual arts within the evolving landscape of educational curricula. LÄS MER

  2. 2. Educating the future - Responsibly: A qualitative study about sustainability perceptions in education within Stockholm School of Economics

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Rasmus Sjögren; Zen Fung Pang; [2024]
    Nyckelord :Sustainability; Business School; Perception; Discursive Neo-institutionalism; Legitimacy theory;

    Sammanfattning : Given the sustainability challenges that the world faces today, understanding and having insight into the nuances of sustainability and sustainability implementation is more important than ever. Business schools, as an incubator for future leaders, have an important role in fostering sustainable leadership. LÄS MER

  3. 3. Eleven i Sen-Moderniteten : En Läroplansanalys och Didaktisk Modell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Renato Johnsson Nuñez; [2024]
    Nyckelord :Late modernity; Anthony Giddens; Curriculum analysis; Didactic model; Globalisation; Sen-modernitet; Anthony Giddens; Läroplansanalys; Didaktisk modell; Globalisering;

    Sammanfattning : Denna avhandling tillämpar Anthony Giddens teori om sen-modernitet på gymnasieutbildningen, och i synnerhet dess inverkan på föreställningarna om ’jaget’ och självidentiteten. Den ger svar på den didaktiska frågan ”till vem?”. LÄS MER

  4. 4. A Nation's History as Part of its History Education : A current comparative study of Scottish and Swedish secondary school teachers' perception of history, and curricula

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Robin Nordlund MacDougall; [2024]
    Nyckelord :Scotland; Sweden; Curricula; Teachers perceptions; Historical identity;

    Sammanfattning : This master's thesis explores the perceptions of the Short 20th Century history among high school teachers in Sweden and Scotland, focusing on how their perceptions fit within their own country's curricula's view on the same historic period. The study comprises two parts: an analysis of national history curricula and a survey of history teachers in both countries. LÄS MER

  5. 5. The Advent of ChatGPT and its Technological Integration in Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Denial Brkic; Ioana-Raluca Johansson; [2024]
    Nyckelord :ChatGPT; didactic tool; EFL; GenAI; supporting tool; Swedish upper-secondary school;

    Sammanfattning : Our study investigates the possibility of integrating ChatGPT, an AI text generative tool, as a didactic supporting tool within the Swedish upper-secondary school curricula. Particularly, it takes interest in the English foreign language teaching context and examines eight peer reviewed articles on the matter. LÄS MER