Sökning: "school reviews"

Visar resultat 6 - 10 av 106 uppsatser innehållade orden school reviews.

  1. 6. Optimering av klassrumsmiljön i en ny skolbyggnad i Västerås : En studie om fönsterplacering och energiförluster

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kunda Fadi; Alhamada Nahla; Celen Mert; [2023]
    Nyckelord :School; design; window; window design; daylight; u-value; thermal bridges; heat losses; energy losses; energy saving.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to plan blueprints for a school located Härbregatan and Vallby Skolgata in Västerås with a focus on energy losses and window placement to choose the most suitable types of windows to obtain a good internal environment. Method: The methodology used to conduct this thesis was based on earlier case studies, literature book and literature reviews in the form of legal specification from Boverket Byggregel (BBR) that had a significant impact on how the school was designed, interior and exterior views. LÄS MER

  2. 7. Industry Brands and Enchantment: How Disenchantment of the Mental Health App Industry Brand Influences Companies Within the Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Olivia Hagman; Ellen Håkman; [2022-08-04]
    Nyckelord :Industry Brands; Mental Health Apps; Enchantment; Disenchantment; Consumer Perceptions; Industry Image; Industry Aura; Stigma;

    Sammanfattning : Enchantment is at the heart of most marketing and branding operations, therefore, there is reason to believe it is part of the broader picture of the more unexplored concept of industry brands. To study how enchantment discourses of industry brands influence companies, we employ the rich context of an industry brand that has received mixed reviews in terms of its ability to appeal to consumers, namely mental health apps. LÄS MER

  3. 8. The role of online consumer reviews regarding restaurant visit in-tention - An analysis of different review related factors

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fabian Rottmann; [2022-08-04]
    Nyckelord :online consumer reviews; restaurant industry; attitude towards behaviour; intention towards behaviour; Theory of Planned Behaviour; review valence; review volume; review variance; review timeliness;

    Sammanfattning : As previous literature suggests, a large share of individuals uses online consumer reviews in their decision-making process. This has sparked the rise of several rating platforms where con-sumers can access information about restaurants in which they plan to dine in. LÄS MER

  4. 9. Fotbollsspelande flickor och emotionella pojkar : En läromedelsanalys i svenska ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Ronja Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Teaching material analysis; gender; gender perspective; feminine; masculine; Läromedelsanalys; genus; kön; genusperspektiv; kvinnligt; manligt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka läromedel för svenskämnet i årskurs 3 ur ett genusperspektiv med avseende på gestaltningen av pojkar och flickor. Anledningen till undersökningen är på grund av avsaknaden av obligatorisk granskning av läromedel inom skolväsendet. LÄS MER

  5. 10. Vad säger gymnasieelever om att läsa? : Elevers föreställningar om litteraturläsning ur ett diskursanalytiskt perspektiv

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Daniel Blixt; [2022]
    Nyckelord :Reading literature; discourse; Foucauldian discourse analysis; literary didactics; focus group interview; Litteraturläsning; diskurs; foucauldiansk diskursanalys; litteraturdidaktik; fokusgruppsintervju;

    Sammanfattning : Uppsatsens undersökning är en foucauldiansk diskursanalys av hur gymnasieelever talar om praktiken litteraturläsning där datainsamlingsmetoden är fokusgruppsintervjuer. Syftet med uppsatsen är att bidra med kunskap om hur gymnasieelever talar om praktiken litteraturläsning genom att undersöka vilka mönster som framträder i intervjuerna och hur dessa kan förstås gentemot dominerande diskurser i samtiden. LÄS MER