Sökning: "school-age educare teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden school-age educare teacher.

  1. 1. Att arbeta på fritidshemmet med en dubbel yrkesroll : En kvalitativ studie om upplevelser av en dubbel yrkesroll och dess utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ludvig Norrlander Forsberg; Joakim Nyström; [2023]
    Nyckelord :school-age educare center; school-age educare teacher; subject teaching; frame factors; dual profession; fritidshemmet; lärare i fritidshem; ämnesundervisning; ramfaktorer; dubbel yrkesroll;

    Sammanfattning : In this study we examine the experience of working with a two-sided assignment as a leisure time teacher. The dual profession involves teaching a subject during school hours and working during the afternoon hours in the school-age educare center. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier och identitet på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares upplevelser av sociala mediers påverkan på elever och deras identitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sara Sandra Kalayjian; Sara Amghimis; [2023]
    Nyckelord :Social Media; After-school teachers; Identity; Digital Medias;

    Sammanfattning : In this study, we examine how leisure- time teachers in Swedish School age educare centre experience the effect of social media on students. We also discuss the impact of social media on the creation of the students' identities. LÄS MER

  3. 3. Den vuxna i rummet styr barnens välbefinnande : En kvalitativ studie om hur relationer mellan fritidshemslärare och elever påverkar elevernas välbefinnande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Pernilla Adler; Joanna Jilg; [2023]
    Nyckelord :Swedish School age educare centre; SoC – Sense of Coherence; wellbeing; comprehensibility; manageability; meaningfulness; relationships; safety.; Fritidshem; KASAM - känsla av sammanhang; välbefinnande; begriplighet; hanterbarhet; meningsfullhet; relationer; trygghet.;

    Sammanfattning : Vår studie är inom det fritidspedagogiska området och syftet är att undersöka fritidshemslärares syn på om det finns ett samband mellan sina relationer till eleverna och deras välbefinnande. Tidigare forskning visar på att det finns ett samband mellan goda relationer och elevernas välbefinnande. LÄS MER

  4. 4. Elevernas behov och utformandet av stödinsatser i fritidshemmet : En kvalitativ intervjustudie med lärare i fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Alma Wadskog; Axel Tryggvesson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Relationer i blickfånget : Ett pedagogperspektiv på lärar-elev-relationen i fritidshem

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Antonia Ljungmark; [2022]
    Nyckelord :educational sciences; pedagogy; teacher-student relationships; relationships; relationship work; relationship skills; schoolage educare centres; leisure centres; teaching at the leisure center; individual perspective; social interaction; collegial support; utbildningsvetenskap; pedagogik; fritidspedagogik; lärar-elev-relationer; relationer; relationsarbete; relationskompetens; fritidshem; undervisning på fritidshemmet; individperspektiv; socialt samspel; kollegialt stöd;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en asymmetrisk relation såsom mellan vuxen och barn, har den vuxne alltid det yttersta ansvaret för relationens kvalitet (Juul & Jensen, 2002/2003). Skolverket (2016) framhåller att relationer som präglas av närhet, respekt och positivitet är en del av fritidshemsundervisningen. LÄS MER