Sökning: "schoolbooks"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade ordet schoolbooks.

  1. 1. Upprepade mönster i matematikböcker : En läromedelsanalys av matematikböcker för år 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Selma Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Early algebra; algebraic thinking; mathematics schoolbooks; repeating pattern; Tidig algebra; algebraiskt tänkande; matematikböcker; upprepade mönster;

    Sammanfattning : Efterfrågan på matematiskt kunnande ökar i samhället. Algebraiskt kunnande gynnar lärandet inom andra delar av matematiken. Algebra innebär att upptäcka matematiska strukturer och kunna generalisera dessa. Mönsterundervisning ses som en säker väg till algebra. LÄS MER

  2. 2. Gender, Sexuality, Race, Nationality, and Religion in Greek Education. : A Critical Discourse Analysis of a Political Education Schoolbook.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Grigorios Moschopoulos; [2023]
    Nyckelord :intersectionality; gender; sexuality; race; nationality; religion; CDA; Education; schoolbooks;

    Sammanfattning : Feminist and Educational research on schoolbooks in the Greek educational context has discussed the ways in which gender or nationality or religion are being portrayed but has failed to touch upon sexuality and race (and other categories) and deploy an intersectional feminist perspective in their approaches, focusing only on one category. This thesis aims to fill the gap identified in the literature and investigate the portrayal and intersection of gender, sexuality, race, nationality, and religion in the discourses of selected texts of the Political Education schoolbook used in the first grade of highschool and the ways in which this portrayal and intersection challenges or reinforces hegemonic exclusionary discourses, power dynamics and hierarchies. LÄS MER

  3. 3. Förintelsen i grundskolans läroböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sanna Nilsson; Josefin Olsson; [2023]
    Nyckelord :The Holocaust; textbook analysis; Use of History; Primary School; History.; Förintelsen; textboks analys; Historiebruk; Grundskola; Historia;

    Sammanfattning : The aim with this research is to investigate how Primary school textbooks present and describe the Holocaust. The purpose of looking at how the Holocaust is portrayed in Swedish school textbooks gives us a perspective and knowledge that can be useful in our own profession as teachers. LÄS MER

  4. 4. Samhället i spanskaboken : En undersökning av läromedel i spanska och dess relation till kursplanens kulturella och sociala syfte

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Jon Jonsson; [2022]
    Nyckelord :läromedelsanalys; moderna språk; interkulturalitet;

    Sammanfattning : This essay has examined how information about the Spanish speaking world in textbooks from two series of schoolbooks in Spanish for the Swedish grades 7-9 relates to the Swedish curriculum. The main questions were: what themes appear in the texts, how do the texts relate to the ’cultural and social purpose’ in the syllabus for the school subject modern languages, and which areas of the Spanish speaking world are represented? The method used in the investigation has been partially quantitative and qualitative. LÄS MER

  5. 5. Grammatische Geschlechterdarstellung in Lehrbüchern im DaF und DaZ-Unterricht : Ein Vergleich zwischen Schweden und Österreich

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Gernot Ymsén; [2022]
    Nyckelord :Deutsch als L2; Geschlechtergleichstellung; grammatisches Geschlecht; gendern; Gender-Theorie; generisches Maskulinum; Lehrbücher;

    Sammanfattning : The focus of this thesis is to point out and compare differences or similarities in gendering between Austrian and Swedish schoolbooks in the subject German as a foreign language. The German language, in contrary to English or Swedish, differs between the semantic genera male, female and neutral. LÄS MER