Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Brand Positioning Unveiled: An Insider's Perspective from Industry Professionals

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Ellqvist; Niklas Kjellander; [2023]
    Nyckelord :Brand Positioning; Brand Management; Market Orientation; Brand Orientation; Schools of Positioning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research Purpose & Aim: The purpose of this thesis is to shed light on how individual marketing- & brand-managers conceptualise and approach brand positioning. This study aims to vertically deepen the current knowledge of brand positioning in practice as well as horizontally broaden the literature by taking a unique managerial perceptual perspective. LÄS MER

  2. 2. Upscaling agroecology in Sweden : a participatory-backcasting approach to investigate top-down measures for promoting an agroecological transition of the Swedish agricultural system

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Pablo Ratti; [2023]
    Nyckelord :Agroecology; transition; top-down; scenario; participatory policies;

    Sammanfattning : Alongside its important contribution to the increase of yields, industrial agriculture has also generated environmental, social and economical negative side effects. Moreover, the forecasted growth of the world’s population puts more pressure for solutions on how to increase food supply while reducing the negative effects of the current agricultural system. LÄS MER

  3. 3. HEJ GOOGLE! VILKEN ROLL HAR FÖRVÄNTNINGAR FÖR SYNEN PÅ INFLUENCER MARKETING PÅ TIKTOK?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecca Elinder; Melina Kälström; [2022-08-01]
    Nyckelord :TikTok; förväntningar; influencer marketing; sociala medier; reklam; genus;

    Sammanfattning : Commissioned by JMG, Gothenburg University, this study has taken on the significance and acceptance of advertising. In today’s society everything is based around the internet and social media platforms. LÄS MER

  4. 4. Sustainability and waste sorting management in small scale hotels in Sri Lanka : A Minor Field Study in Sri Lanka

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ALEX SELLÉN STACKEGÅRD; RAGNA IVARSSON; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sri Lanka is a small island located on the tip of India in the Indian Ocean. Following the end of the civil war, Sri Lanka’s tourism numbers have increased drastically. Up until the pandemic, more and more tourists flocked to the island. LÄS MER

  5. 5. Ett gymnasieförbunds webbplats och dess påverkan på gymnasievalet : En studie om användarupplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Julia Herrström; Saga Polteg; [2022]
    Nyckelord :Interaction Design; Website Design; User Experience; High School Education; School Branding; Generation Z; Qualitative Research; Interaktionsdesign; Webbdesign; Användarupplevelse; Gymnasieutbildning; Skolvarumärke; Generation Z; Kvalitativ forskning;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är allmänt utbredd i vårt samhälle vilket innebär att dagens unga människor växer upp i en miljö där tekniska lösningar, såsom webbplatser, är en central del i ungas vardag, vilket ibland även kan påverka livsbeslut. Det svenska skolsystemet styrs idag av marknadsprinciper som innebär att konkurrensen om att rekrytera elever har blivit avgörande för skolornas överlevnad. LÄS MER