Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 4287 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Koldioxidredovisning inom Byggsektorn: En analys av hur företag inom byggsektorn redovisar koldioxidutsläpp med fokus på impression management och jämförbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Linger; Alexander Sager; [2024-02-20]
    Nyckelord :Koldioxidutsläpp; Utsläppsmål; CO2-utsläpp; Klimatpåverkan; Scope Hållbarhetsrapportering; impression management; GHG-Protocol; Greenhouse Gas protocol;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Klimatpåverkan är idag ett aktuellt ämne i samhället och därmed ökar efterfrågan på att företag skall rapportera sina koldioxidutsläpp. Tyvärr finns det brister i de aktuella ramverken för redovisningen vilket har resulterat i ökad möjlighet till användning av olika impression management-strategier för att förbättra hållbarhetsredovisningens utseende i förhållande till det faktiska resultatet. LÄS MER

  2. 2. En komparativ studie avseende likabehandling av aktier med olika röstvärden - Likabehandling till varje pris?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alva Kåresen; [2024-02-19]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to analyze how Sweden's takeover regulation ensures equal treatment for shareholders with diverse voting rights, in comparison to the approaches that have been adopted in the US, Canada, and the United Kingdom. Thereby, the Swedish regulation is contrasted with the regulations of other countries, allowing us to critically analyze Swedish takeover regulation in a comparative manner. LÄS MER

  3. 3. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  4. 4. Adapted data collection in field utilizing RMR and the Q-system

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Amanda Olsson; [2024]
    Nyckelord :Rock mass classification; Q-slope; SMR; Slope stability;

    Sammanfattning : The focus on slope stability has increased rapidly in Norway over the last years due to several unwanted landslides. In Norway, the most used method today to classify the rock mass and to determine the required reinforcement, is the Q-system. In addition to that the RMR method is also a commonly used method. LÄS MER

  5. 5. A space-time shape for easier spatiotemporal visualization in traffic networks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :David Smeds; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modern big data systems are enabling new possibilities that never were thought possible in the past. The ability to gather massive data on an individual level has made fields like space-time geography bloom in the latest decennia. The usage of shapes in a 3D space allows us to visualize certain phenomena over time. LÄS MER