Sökning: "script programmering"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden script programmering.
1. Parametrisk modellering av pålgrupper: Koppling mellan Grasshopper och Sofistik
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Pålgrundläggning är en vanlig metod vid grundläggning där sämre markförhållanden råder. För broaroch andra anläggningskonstruktioner måste stora laster tas i beaktande, både horisontella ochvertikala. LÄS MER
2. Processautomation med robot : En studie av möjligheter till automation av en hårdlödningsprocess
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ProduktionSammanfattning : This report is a Bachelor thesis and has been done within the area of mechanical engineering at Linköping university. The thesis has been performed as a project upon request from the company Bosch Thermoteknik AB in Tranås, Sweden. LÄS MER
3. Automatisk sekvens av mesaugn : säkerhet och programmering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : BillerudKorsnäs AB (BK) i Gävle är ett av de världsledande företagen inom tillverkning av vätskekartong. För att fortsatt vara ett ledande företag arbetar de dagligen med förbättringsförslag för att utveckla och öka fabrikens säkerhet och tillgänglighet. LÄS MER
4. Parametriserad projektering av plattrambroar : Koppling mellan Rhinoceros och Grasshopper
M1-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : Det här projektet syftade till att studera och införa ett skript för parametriserad modellering av en bro i programmen Rhinoceros och Grasshopper. Skriptet skapades genom visuella programmeringskomponenter och brokonstruktionen som modellerades i detta projekt var en plattrambro. LÄS MER
5. Algoritmiska Animationer : En studie av automatisering av animation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Att utveckla 3D-animeringar till dataspel är kostsamt eftersom det tar mycket tid och resurser för att uppnå den kvalitet som dagens spelare kräver. För att både spara arbetstid och göra det lättare för ovana animatörer att skapa animationer av tillräckligt hög kvalitet undersöker detta arbete hur ett verktyg för regelbaserad procedurell animering kan utformas, vad spelare anser om resultatet och vad utvecklare anser om både resultat och användning. LÄS MER