Sökning: "se antal visningar"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden se antal visningar.

  1. 1. Politik För dig på TikTok : En kvantitativ innehållsanalys av valrörelsen 2022 på TikTok

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Douglas Cooper; Tuva Åhsberg; [2023]
    Nyckelord :Medialisering; Gestaltningar; Algoritmer; TikTok; Politik; Riksdagsvalet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att kartlägga vilka partier samt vilket politiskt block som fått mest utrymme på plattformen TikTok under valrörelsen 2022. Fokuset är att ta fram ett underlag till hur plattformen ser ut 2022 samt att kunna diskutera eventuella konsekvenser av resultatet. LÄS MER

  2. 2. Analys av de populäraste typerna av bilder på Artstations trendingflöde inom miljö- och bakgrundsdesign : En empirisk kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Julia Levin; Evelina Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Digitala plattformar; bildkonst;

    Sammanfattning : Under senare år har digitala plattformar inom bildkonst på internet blivit allt vanligare och ses idag som ett uttrycksfullt medel för kreatörer, som är intresserade av att publicera sina verk digitalt. Artstation är en av dessa och är en mycket populär digital plattform som inriktar sig inom bildkonst som omfattar videospel, film samt underhållning. LÄS MER

  3. 3. Characterizing Feature Influence and Predicting Video Popularity on YouTube

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ali Abdihakim; [2021]
    Nyckelord :Viral; popular and trending are interchangeable terms and refers to content that garners hundreds of thousands if not million of views in a short span of time.; Viralt; populärt och trendigt är utbytbara termer och syftar på videor som får hundratusentals om inte miljontals visningar på kort tid.;

    Sammanfattning : YouTube is an online video sharing platform where users can distribute and consume video and other types of content. The rapid technological advancement along with the proliferation och technological gadgets has led to the phenomenon of viral videos where videos and content garner hundreds of thousands if not million of views in a short span of time. LÄS MER

  4. 4. Estimating Prediction Intervals with Machine Learning and Monte Carlo Methods in Online Advertising

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Häglund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Online advertising presents a complex environment. The vast amount of available websites, platforms and formats as well as the trend of programmatic adpurchasing makes assessing a proposed advertisement in terms of cost and expected return challenging. LÄS MER

  5. 5. Digital nudging : Ett test av valarkitektur i online-miljö

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Sandra Vincze; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Valarkitektur är ett verktyg för nudging som handlar om att påverka individers beteenden i en önskad riktning utan att vilseleda, manipulera eller ta bort valmöjligheter. Valarkitektur handlar om att konstruera valsituationer så att det blir lätt att göra rätt, med en vänlig knuff i rätt riktning. LÄS MER