Sökning: "second language learners"

Visar resultat 1 - 5 av 320 uppsatser innehållade orden second language learners.

  1. 1. NLP methods for the automatic generation of exercises for second language learning from parallel corpus data

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Arianna Zanetti; [2020-09-25]
    Nyckelord :ICALL; language learning; parallel corpus; exercise generation;

    Sammanfattning : Intelligent Computer Assisted Language Learning (ICALL), or Intelligent Computer Assisted Language Instruction (ICALI), is a field of research that combines Artificial Intelligence and Computer Assisted Language Learning (CALL) in order to produce tools that can aid second language learners without human intervention.The automatic generation of exercises for language learners from a corpus enables the students to self-pace learning activities and offers a theoretically infinite, un-mediated and un-biased content. LÄS MER

  2. 2. Med svenska som andraspråk – vad händer med språket i andra ämnen? : En kvalitativ studie om andraspråkselevers läsförståelse i andra undervisningsämnen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Maria Maksonova Attallah; [2020]
    Nyckelord :second language learners; reading comprehension; reading instruction; socio- cultural perspective; Swedish as a second language; Andraspråkselever; läsförståelse; läsundervisning; sociokulturellt perspektiv; svenska som andraspråk;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine teachers' work with Swedish as a second language pupils' reading comprehension in other teaching subjects, and within the multicultural classroom. The research questions concerning the reading comprehension of second language students in the other teaching subjects are examined through a qualitative method and by the way of semi-structured interviews. LÄS MER

  3. 3. Oj, vad snabbt du pratar! : En kvantitativ studie av hur andraspråksinlärares taltempo påverkas av förstaspråkstalares val av språkvariant

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sofia Bristedt; [2020]
    Nyckelord :Taltempo; komplexitet; stavelse; andraspråksinlärare; barnriktat språk; vuxenriktat språk;

    Sammanfattning : Uppsatsen som följer är en kvantitativ undersökning där andraspråksinlärares taltempo studerades. Forskningen avsåg undersöka hur en inlärares taltempo förändrades i interaktion med olika förstaspråkstalare av svenska som använde två olika språkliga varianter, barnriktat och vuxenriktat språk. LÄS MER

  4. 4. Designing and using gamification elements to improve students’ user experience in a video-based mobile language learning app

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thor Galle; [2020]
    Nyckelord :mobile-assisted language learning; video-based language learning; usability; UX; usability; user experience and educational features of m-learning environments MUUX-E ; gamification;

    Sammanfattning : With the rise of the smartphone industry, the domain of mobile-assisted language learning (MALL) has increasingly grown. A large number of language learning applications have been developed aiming to support individuals’ second language acquisition on various levels, e.g. LÄS MER

  5. 5. What’s up with Swedish Students’ Responses to Question-Based Greetings? : A Study of How Second Language Learners of English Master the Formulaic Greetings “How are you?” and “What’s up?”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Karlström; [2020]
    Nyckelord :english; greetings; pragmatics; sociopragmatics; pragmalinguistics; pragmatics of politeness; second language learning; how are you? ; what s up? ;

    Sammanfattning : The extent to which Swedish learners of English master the formulaic language of greetings and their responses has not been well researched over the years. This study aims to fill the gap by examining how 66 Swedish senior high school students respond to two question-based English greetings: the formal “How are you?” and the informal “What’s up?”. LÄS MER