Sökning: "secondary"

Visar resultat 1 - 5 av 7652 uppsatser innehållade ordet secondary.

  1. 1. ”Annars tror jag att många hade fegat ur”. En kvalitativ intervjustudie om högstadielärares upplevelser kring anmälningsplikten.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Helena Eklund; Louise Eriksson; [2020-06-02]
    Nyckelord :mandatory reporting; teachers; children at risk; lower secondary school; social services;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine experiences and knowledge found in elementary school teachers working with grades 7-9, regarding mandatory reporting of children at risk. The study investigated the teachers’ personal experiences of when and how a reporting of a child gets established from a school, considering possible cooperation-related difficulties with the social service authorities. LÄS MER

  2. 2. En skola fri från verbal mobbning. En studie av gymnasieskolans specialpedagogers perspektiv om förebyggande arbete mot verbal mobbning.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Sara Pejman; [2020-04-01]
    Nyckelord :verbal mobbning; förebyggande arbete och åtgärder; specialpedagoger;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om verbal mobbning i två gymnasieskolor. Mer precist beskrivs fyra specialpedagogers syn på det förebyggande arbetet som sker mot verbal mobbning. LÄS MER

  3. 3. TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEIVED POSSIBILITIES AND CHALLENGES AS STRUCTURING RESOURCES IN THE DIGITAL CLASSROOM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Sofia Hedén; [2020-03-24]
    Nyckelord :Educational IT; Digital tools; Structuring resources; Possibilities; Challenges; Secondary school;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to explore possibilities and challenges in the digital classroom of a secondary school. More specifically the focus is on teachers’ and students’ perceived possibilities and challenges in classroom activities that are mediated by digital tools and what becomes significant structuring recourses in this interaction. LÄS MER

  4. 4. Grepp om begreppen IB-elevers användning av litteraturvetenskaplig terminologi

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Karin Sjölander; [2020-03-06]
    Nyckelord :literary terminology; poetry; International Baccalaureate; Language A Literature; upper secondary education; close reading;

    Sammanfattning : This study investigates the use of literary terminology in student poetry commentaries. 40 upper secondary school literature students on the International Baccalaureate Diploma Programme are asked to note down their obser-vations on a previously unseen poem, ”Utvandrarna” by Swedish poet Kjell Espmark (1972). LÄS MER

  5. 5. Ett mer mångfacetterat mörker Grå bikaraktärer i Collins Hungerspelssvit

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Karin Sjölander; [2020-03-06]
    Nyckelord :narrative theory; secondary character; gray; Suzanne Collins; The Hunger Games trilogy; dystopia;

    Sammanfattning : The study introduces the concept of gray secondary characters. A gray character is round and dynamic, and his/her true loyalty is camouflaged by the author for a more diversified darkness. The good and bad sides of the character, the light and the dark, are blended into gray. LÄS MER