Sökning: "segment kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden segment kunder.
1. Double Machine Learning for Insurance Price Optimization
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis examines how recent advances in debaised machine learning can be used for estimating price elasticities of demand within the automotive insurance field. Traditional methods such as generalized linear model (GLM) to estimate demand has no way of ensuring there are no biases in the underlying data selection, especially when the confounding variables are many. LÄS MER
2. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER
3. Fastighetsvärdering i en tunn marknad – En problematik för värderare och banker
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Transaktionsvolymerna för fastigheter i Sverige minskade med 42% under 2022, vilket har skapat en brist på referensobjekt för fastighetsvärderingar. Räntehöjningar och ökad inflation har skapat osäkerhet på marknaden och kan leda till stora konsekvenser för långivare och fastighetsföretag, samt den finansiella stabiliteten. LÄS MER
4. Leder kompensation för servicefel till olika grad av kundnöjdhet beroende på hur kompensationen uttrycks? En enhetseffekt i dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Does compensation after service failure lead to different levels of customersatisfaction depending on how the compensation is expressed? A unit effect in the grocery store context. Aim: In case of service failure, companies must recover the service to regain customer satisfaction. How compensation is expressed, e.g. LÄS MER
5. Förlustanalys av Elnätdistribution i Eskilstuna : En noggrann undersökning av elförluster och dess konsekvenser i ett område i Eskilstuna
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This thesis explores the losses occurring in a specific region located in the southern part of Eskilstuna, where ESEM serves as the network owner. The study places particular emphasis on power factor and load factor as key factors. Its objective is to analyze and comprehend the extent of losses in the network and their implications. LÄS MER