Sökning: "segment marknad"

Visar resultat 21 - 25 av 74 uppsatser innehållade orden segment marknad.

  1. 21. En marknadsanalys om hållbar glasskonsumtion : en kvalitativ studie om utbudet av glassar på svensk marknad och hur glassföretagen profilerar sig inom hållbarhetssegmentet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; [2019]
    Nyckelord :glass; marknadsföring; segmentering; målmarknadsföring; targeting; positionering; profilering; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Trots ökad vetskap om kostens påverkan på vår hälsa lider många av diabetes typ 2, och hjärtoch kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Detta påvisar att det behöver skapas en större medvetenhet kring kostens effekter, parallellt med ett bredare utbud av hållbara matvaror på marknaden. LÄS MER

  2. 22. Striving for excellence in quality when delivering projects in a new country to exceed client expectations and increase client satisfaction : A case study at Jacobs Engineering Group

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hampus Hansson; [2019]
    Nyckelord :Quality; Quality Assurance; Quality Control; Quality Management; Client Satisfaction; Client Expectations; Entering a new market; Project Delivery;

    Sammanfattning : When entering a new market and working for a new client, delivery of consistent and high quality is of great importance for future opportunities. Studies have shown that from having a good internal quality control and quality assurance for client deliveries leads to increased client satisfaction and consequently more successful projects. LÄS MER

  3. 23. Flexibilitet på en dynamisk marknad : En kvalitativ tvärsnittsstudie om hur företag arbetar med flexibilitet på en dynamisk marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jacob Haeger Christiansson; Julia Lindhé; [2019]
    Nyckelord :Slow Fashion; Fast Fashion; Slow Fashion; Fast Fashion; flexibilitet; ledtid; produktlivscykel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modeindustrin är en av de branscher som växt mest under 2000 talet vilket medfört förändringar gällande trender och strukturer på marknaden. Från att massproduktion dominerat produktionsstrategin och dess värdekedja har en dynamisk marknad med dess sporadiska efterfrågan växt fram. LÄS MER

  4. 24. Den digitala handelns fastighetsmarknad - Var ska E-handeln lokaliseras?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Eric Håkansson; Linus Nässén Odell; [2018]
    Nyckelord :E-handel; logistik; lager; fastighet; lokaliseringsteori; regression; intervju; GIS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fact that e-commerce has increased significantly in recent years has not gone unnoticed, and its features have been marked in both private life as well as in business. The physical commerce has changed to an increased shopping through the internet, which is a development of the trade of goods that was one of the earliest commercial forms. LÄS MER

  5. 25. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Johansson; Catrin Lindquist; [2018]
    Nyckelord :Returns management; customer experience; apparel; e-commerce; customer satisfaction; customer relationship management;

    Sammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER