Sökning: "segment teori"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden segment teori.

  1. 1. Consumer Attention Marketing Strategies : How do companies’ perception of online consumers’ attention span affect their digital marketing strategies?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Jonas Helgesson; Kristian Stojkovic; [2023]
    Nyckelord :Consumer Attention Span; Digital Marketing Strategies; Consumer Behaviour; Digital Media Platforms; Konsumenters Uppmärksamhetsförmåga; Digitala Marknadsföringsstrategier; Konsumentbeteende; Digitala Medieplattformar;

    Sammanfattning : The world of digital marketing is advancing at a rapid rate, an ever so increasing number of individuals are connected to the world wide web and subsequently being exposed to marketing messages in the thousands each day. For marketers this poses a unique challenge when it comes to creating a marketing segment which conveys their message effectively by attaining the attention of the consumer. LÄS MER

  2. 2. Demokratisering av hållbarhetsdata : Designöverväganden för Business Intelligence-verktyg i Greentech-företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo Lindgren; Simon Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; Sustainability; Greentech; Electric Car Charging; Donald Norman; Action Design Research;

    Sammanfattning : Two trends that have become increasingly noticeable in recent years are increased data volumes and an increased focus on climate change. With an ever-increasing number of companies performing value-creating activities at the intersection of these two areas, and still relatively few previous studies, there is an interest in investigating how these two areas can be integrated. LÄS MER

  3. 3. Faktorer som påverkar investeringsvilja inom svensk logistik : En kvalitativ studie om investering, framtidsutsikter och e-handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsvetenskap

    Författare :Carl Jensen; Axel Jersenius; [2022]
    Nyckelord :Logistics; Investment; E-commerce; Logistik; Investeringsvilja; Investering; E-handel;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utveckla förståelsen för hur det svenska logistiksegmentet ser ut idag, samt hur det kan komma att utveckla sig. Faktorer som påverkar investeringsvilja, hur investeringsvolymen kommer att utveckla sig och e-handelns påverkan på detta, undersöks. LÄS MER

  4. 4. Vårt eget märke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nils Englund; Tove Hjelte Ekelund; Elsa Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Lojalitet; EMV; variationssökning; konsumentbeteende; varumärke Loyalty; private label; variety-seeking; consumer behavior; brand; Business and Economics;

    Sammanfattning : Our own brand? - A qualitative study of loyalty to the grocery trade's private labels Research question: Is there any form of loyalty to private labels in the Swedish grocery trade, and what are the reasons for this? Purpose: To investigate the reasons behind consumers' loyalty to private labels in the Swedish grocery trade. As part of this, consumers' tendency for variety-seeking against private labels is also examined. LÄS MER

  5. 5. Driftstörningar i produktion : Platsledningens arbete för att säkerställa en driftsäker framfart

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Hjortsberg; Robert Unér; [2022]
    Nyckelord :Tidsplanering; tidsplanering; förseningar; driftstörningar;

    Sammanfattning : För att en byggnadsentreprenad ska kunna genomföras måste det finnas ekonomisk täckning för alla kostnader som kommer att innefattas i projektet från start till slut. Underprojekteringsfasen identifieras och budgeteras det därför för alla kostnadsposter involverade i projektet. LÄS MER