Sökning: "segmentering av kundgrupper"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden segmentering av kundgrupper.
1. Egna märkesvaror : ICAs olika emv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER
2. Hotellbranschen : Fördelaktig marknadsföring i dagens samhälle
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Marknadsföring är ett viktigt verktyg att använda sig av för att locka konsumenter till att köpa hotellens produkter. Det finns ett antal olika sätt att åstadkomma detta. Syftet med uppsatsen var att undersöka olika marknadsföringssätt som kan vara gynnsamma inom dagens hotellverksamheter. LÄS MER
3. Segmentering av den nya apoteksmarknaden - vad vill kunden ha
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avregleringen av apoteksmarknaden innebär att nya aktörer kommer att inträda på marknaden och hela marknadsstrukturen kommer att ändras. Konkurrensen blir givetvis hård då alla aktörer vill slåss om marknadsandelarna och det blir vitalt att fokusera på kundens behov. Syftet med denna uppsats är att segmentera apoteksmarknaden. LÄS MER
4. Kundrelationer i ett tjänsteföretag : En fallstudie om Nordea
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kundrelationer har alltmer uppmärksammats av företag sedan 80-talet eftersom det lönar sig förföretagen att ha långsiktiga relationer med sina kunder. Relationsmarknadsföringen har växt framför att underlätta för företag att skapa långsiktiga och lönsamma kundrelationer. LÄS MER
5. Functional Foods – från nisch till massmarknad?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vi kom fram till att de svenska konsumenterna är mycket intresserade av functional foods och har en positiv inställning till produktgruppen men att bakgrunden till deras intresse skiljer sig åt. De livstilsorienterade konsumentgrupperna är primärt intresserade av produkternas emotionella egenskaper som smak, evig ungdom, bättre image, smalare midja och är mindre intresserade av produkternas kemiska sammansättning. LÄS MER