Sökning: "segmentering butiker"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden segmentering butiker.

  1. 1. En omnikanal i harmoni : En studie om hur omniverksamheter proaktivt motarbetar kanalkonflikter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Operations Management

    Författare :Sandra Hossaini; Maria Grewdahl; [2020]
    Nyckelord :Omnikanal; omni; kanalkonflikter; ekonomistyrning; operations management; företagsekonomi; detaljhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Företag inom detaljhandeln behöver ständigt utvecklas för att bemöta kunders behov. I samband med digitaliseringen har omniverksamheter utvecklats, där främst e-handel och butiker integreras för att erbjuda kunder en sömlös shoppingupplevelse. Med omnikanalens tidigare utforskade fördelar, kommer även nackdelar som kanalkonflikter. LÄS MER

  2. 2. Kanalval i modebranschen : Konsumenters tillvägagångssätt vid val av handelskanal - online eller offline.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anja Omrec; Mathilda Marie Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Consumer; online; offline; retail; consumer behaviour; channel choice; Konsumenter; e-handel; fysisk butik; detaljhandel; konsumentbeteende; kanalval;

    Sammanfattning : Modebranschen har under de senaste åren genomgått en dramatisk förändring där e-handeln tar över allt mer och mer. Framtidsprognosen för fysiska butiker ser relativt dyster ut och inom en snar framtid förväntas dessa inte finnas kvar. LÄS MER

  3. 3. En granskning av möjligheter och behov bakom Customer Relationship Management

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Michaela Sjöberg; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2C; Behov; System; Marknadsföring; Möjligheter; Riktad kommunikation; Anpassning;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för Customer Relationship Management (CRM) ökat både bland forskare och inom näringslivet. Mycket pengar investeras i CRM men forskning visar att många initiativ misslyckas. LÄS MER

  4. 4. Butiksetableringens byggstenar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MALIN MOTIN; JULIA ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :Etablering; Modebutik; Målgrupp; Kundunderlag; Segmentering; Life-Value; Butiksläge; Sexhörningen; Marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER

  5. 5. Vad efterfrågar målgruppen? : En fallstudie av modeföretaget Sisters

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Matilda Danielsson; Camilla Petersson; [2012]
    Nyckelord :Målgrupp; segmentering; identitet; image; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : I dagens Sverige är marknadsläget i ständig förändring och på grund av den rådande lågkonjunkturen var år 2011 ett år präglat av minskad försäljning inom detaljhandeln. En verksamhet som drabbats hårt av den senaste lågkonjunkturen är RNB Retail and Brands och då främst deras koncept Sisters. LÄS MER