Sökning: "segmentering marknadskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden segmentering marknadskommunikation.
1. Lika men ändå olika : En kvalitativ intervjustudie om kommersiella marknadsföringskoncept i ideella organisationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Ideella organisationer har professionaliserats och kommersialiserat sin marknadskommunikation och blivit mer ¨varumärkes smarta¨ som ett resultat av den allt hotfullare miljön. Samtidigt som ideella organisationer kan använda mycket från kommersiella marknadsföringskoncept så finns det sektorspecifika skillnader som måste tas i beaktning då en allt för kommersiell associering kan motverka organisationernas ideella ändamål. LÄS MER
2. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER
3. Från retro till metro : Att marknadsföra skönhetsprodukter till män
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Research question: How should cosmetic companies develop marketing strategies for beauty products to appeal to men as a customers? Purpose:The purpose of this paper is to explore how marketing strategies of beauty products aimed for men should be designed in order to appeal to potential and existing male customers. Furthermore the paper aims to identify strategic proposals that cosmetic companies should apply in creating marketing for men. LÄS MER
4. Att sätta guldkant på silveråldern- Marknadskommunikation till gruppen "Baby Boomers" inom resebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Marknadskommunikation mot sitt segment
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. LÄS MER