Sökning: "segmentering marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden segmentering marknadskommunikation.

  1. 1. Lika men ändå olika : En kvalitativ intervjustudie om kommersiella marknadsföringskoncept i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saeid Rabbani; Max Sandoval; [2021]
    Nyckelord :Ideela organisationer; icke-vinstdrivande; marknadsföring; marknadsorientering; märkes orientering;

    Sammanfattning : Ideella organisationer har professionaliserats och kommersialiserat sin marknadskommunikation och blivit mer ¨varumärkes smarta¨ som ett resultat av den allt hotfullare miljön. Samtidigt som ideella organisationer kan använda mycket från kommersiella marknadsföringskoncept så finns det sektorspecifika skillnader som måste tas i beaktning då en allt för kommersiell associering kan motverka organisationernas ideella ändamål. LÄS MER

  2. 2. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER

  3. 3. Från retro till metro : Att marknadsföra skönhetsprodukter till män

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Eriksson; Evelina Lorentzson; [2015]
    Nyckelord :Consumer Behaviour; Male Buying Behaviour; Marketing Strategies; Marketing Mix; Marketing; Marketing channels; Segmentation; Targeting; Positioning; Konsumentbeteende; Manligt köpbeteende; Marknadsföringsstrategier; Marknadsmixen; Marknadskommunikation; Marknadskanaler; Segmentering; Målmarknadsföring; Positionering;

    Sammanfattning : Research question: How should cosmetic companies develop marketing strategies for beauty products to appeal to men as a customers? Purpose:The purpose of this paper is to explore how marketing strategies of beauty products aimed  for men should be designed in order to appeal to potential and existing male customers. Furthermore the paper aims to identify strategic proposals that cosmetic companies should apply in creating marketing for men. LÄS MER

  4. 4. Att sätta guldkant på silveråldern- Marknadskommunikation till gruppen "Baby Boomers" inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marie Andersson; Sara Ericsson; [2014-02-27]
    Nyckelord :marknadskommunikation; baby boomers; generationsanalys; resor; demagrafi; segmentering; resepreferenser; kognitiv ålder; subjektiv ålder;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Marknadskommunikation mot sitt segment

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SUSANNE EKLUND; AMANDA IVARSSON JÖNSSON; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; Segmentering Störning; Informationsbrus Distribution;

    Sammanfattning : Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. LÄS MER