Sökning: "segmentering nackdelar"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden segmentering nackdelar.

  1. 6. Industriell segmentering i mikroföretag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Mideryd; Victor Söderberg (Linmarker); Pontus Lilliesköld; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; mikroföretag; industriell segmentering; intuition vid segmentering;

    Sammanfattning : Syfte Denna uppsats syftar till att analysera kundsegmenteringsmetoder för ett mikroföretag på industriella marknader betingat av att företaget har mycket begränsade resurser och kunskap rörande denna typ av arbete. Frågeställningar 1. LÄS MER

  2. 7. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Mattias Thörnblad; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; Facebook; Twitter; blogg; Relationsmarknadsföring; ”word of mouth”; viral marknadsföring; effektivitet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER

  3. 8. Den varumärkesuppbyggande processen : En fallstudie på en fackförening

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Oguz Tayan; Tony Koski; [2005]
    Nyckelord :Business studies; brand managment; Företagsekonomi; varumärken; brand managment;

    Sammanfattning : Background: According to many authorities Trademark consideration will within the companies become all more prioritized objectives for competitive advantage and a strong organisational structure. Trade marking is becoming an important tool, not only Production oriented companies apply this on their products or services whereas it is today spread in many different sectors. LÄS MER