Sökning: "segmentering och målgrupper inom gymbranschen"

Hittade 1 uppsats innehållade orden segmentering och målgrupper inom gymbranschen.

  1. 1. Segmentering och målgrupper inom gymbranschen : En kvalitativ studie kring gymmens kundlojalitet samt åtgärder för gymkedjor för ökad kundlojalitet i strävan mot lönsamma kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Gustavsson; Jussi Alaniva; [2018]
    Nyckelord :customer loyalty; loyal customers; target market; gym; gym industry; segmentation; training; return on relationships; value creation; kundlojalitet; lojala kunder; målmarknad; gym; gymbranschen; segmentering; träning; return on relationships; värdeskapande;

    Sammanfattning : The current health trend in Sweden has created a gym industry where the competition hardens for each day. Dominant actors fight for customers and the customers are many. The basic need of being psychically active is with each individual and therefore everyone, in theory becomes potential customers for the gyms. LÄS MER