Sökning: "segmentering och positionering varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden segmentering och positionering varumärke.

  1. 1. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Asp; Martin Inaeus; Felix Norman; [2019]
    Nyckelord :Relationer; Varumärken; Värdeskapande; Spelbolag; Bonusar; Konkurrens; Segmentering; Sponsring; marknadskanaler och Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER

  2. 2. IK Sirius fotboll : vägen tillbaka till Allsvenskan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Samer Josef Dirawi; [2014]
    Nyckelord :differentiering; segmentering; positionering; varumärke; CSR; fotboll; IK Sirius;

    Sammanfattning : Många fotbollslag har ambitioner att spela i den högsta divisionen där de kan konkurrera med landets bästa fotbollslag. Många fotbollslag som IK Sirius har haft svårt att nå toppen då de saknar resurser för att etablera sig bland de bästa fotbollslagen. LÄS MER

  3. 3. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  4. 4. Segmentering och varumärkespositionering på dagens marknad för miljövänlig el

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Werner; Jose Castellanos; [2012]
    Nyckelord :Kvantitativ undersökning; miljövänliga varumärken; segmentering; positionering;

    Sammanfattning : Uppsatsen har för avsikt att segmentera dagens marknad för miljövänlig el. Detta för att se hurföretag kan positionera sitt varumärke på marknaden. Teorin i uppsatsen omfattas avpositionerings-, varumärkesutvecklings- och segmenteringsteori. LÄS MER

  5. 5. Ett apotek nära dig : En studie av den omreglerade apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Pär Karlsson; Erik Magnusson; Fredrik Skännestig; [2010]
    Nyckelord :apoteksbranschen; monopol; omreglering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för apoteksmarknadens utveckling, med fokus på positionerings-, kommunikations-, relations och varumärkesstrategier, efter omregleringen av det statliga apoteksmonopolet. Uppsatsen grundar sig på en kvalitativ metod med induktiv ansats och deduktiva drag. LÄS MER