Sökning: "segmentering teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden segmentering teorier.

  1. 1. ”Hybridarbete – det bästa som hänt arbetslivet sedan elektriciteten” : En kvalitativ studie om småbarnsföräldrars work-life balance vid hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sofia Remison; Vanja Petrovic Lundin; [2023]
    Nyckelord :work-life balance; hybrid work; remote work; teleworking; parents of young children; work-life balance; hybridarbete; distansarbete; småbarnsföräldrar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hybridarbetets påverkan på work-life balance utifrån småbarnsföräldrars upplevelse av vad som sker när sfärerna arbetsliv och privatliv flyter samman och gränsdragningarna tenderar att suddas ut. Fokus ligger på att ta reda på hur deltagarna i studien definierar begreppet work-life balance samt vilka potentiella möjligheter och utmaningar det finns med att segmentera respektive integrera sfärerna arbetsliv och privatliv. LÄS MER

  2. 2. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  3. 3. Segmentation of companies using DBSCAN and K-Means

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Dahlkvist; William Tomczak; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Data management and machine learning have become an important tool for organizations around the world, to be able to provide a basis for further processing, for example. This work aims at helping a company with mapping of corporate industries with the help of keywords from companies’ websites. We will do this with machine learning. LÄS MER

  4. 4. Nästa generations lantbrukare : hur ser de på marknadsföring och hur ska företag nå ut till dem?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fredrika Eke-Göransson; [2021]
    Nyckelord :nästa generations lantbrukare; digital marknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det många lantbruksföretag i Sverige som väntar med att genomföra generationsskifte för verksamheten och driften. Detta leder till att lantbrukarna i landet idag i genomsnitt är i den övre medelåldern. Att vänta med generationsskiften leder också till att nästa generations lantbrukare får vänta med att ta över. LÄS MER

  5. 5. Negativt kapital, digitala kanaler och personliga möten – en studie om egenutgivande författares förhållande till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Frida Tverelv; Emmie Gärdenfors; [2019]
    Nyckelord :egenutgivning; självpublicering; marknadsföring; sociala medier; negativt kapital; Thompson; kanaler; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur egenutgivande författare förhåller sig till marknadsföring av sina böcker. Materialet i undersökningen består av intervjuer med medlemmar från Facebook-gruppen ”Egenutgivare på Facebook” och en enkätundersökning publicerad i samma Facebook-grupp. LÄS MER