Sökning: "segmentering"
Visar resultat 1 - 5 av 404 uppsatser innehållade ordet segmentering.
1. Vägen mot hållbarhet : En kvalitativ studie av hur ett företag anpassar marknadsföringsstrategier för att uppnå hållbarhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag behöver idag ansvara för hållbarhet i sin verksamhet, däribland i sina marknadsföringsstrategier, för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Forskning menar att detta kräver välanpassade marknadsstrategier som påvisar hållbarhetsarbetet för intressenter. LÄS MER
2. Segmentering utan personidentifierande attrbut : En undersökning av metoder och principer för dataanalys och segmentering i medelstora outdoor företag
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Framväxten av Internet och e-handel har medfört en ständig ström av kunder med olika behov och produktpreferenser till företag. För att kunna möta de varierande kundkraven förlitar sig företag ofta på detaljerad kunddata, vilket hjälper till att generera värdefulla insikter med hjälp av verktyg för dataanalys. LÄS MER
3. Enhancement of a Power Line Information System by Combining BIM and LiDAR Data
Master-uppsats, KTH/Lantmäteri – fastighetsvetenskap och geodesiSammanfattning : With the great ongoing energy transition in Sweden, Svenska Kraftnät (SVK) sees a huge need for investment in the Swedish transmission network and supporting IT- systems. SVK has a great amount of collected laser data over the electric power transmission network however this data does not contain any semantic attribution that can be analyzed on broader information systems. LÄS MER
4. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER
5. A Multi-Variate Regression Analysis on Telecommunication Sites in a Sub-Saharan Country
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to investigate how different variables impact voice and data traffic for a telecom operator that operates in an undisclosed Sub-Saharan African country. The data has been provided by said company. LÄS MER