Sökning: "segmenteringsstrategier"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet segmenteringsstrategier.

  1. 1. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  2. 2. Konsumtionsstammar - från teori till praktik : En kvalitativ studie om företags segmenteringsstrategier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nadja Afif; Henrik Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Postmodernism; segmentering; konsumtionsstammar; opinionsbildare;

    Sammanfattning : Segmentation has long been used by companies as the main strategy to succeed in the marketplace. This method is mainly about dividing the marketplace into smaller segments, where individuals are divided according to predefined variables. LÄS MER

  3. 3. Vilka är egentligen våra kunder? : En kvalitativ studie om segmentering i B2B företag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eliot Prvulovic; Emelie Karlsson; [2017]
    Nyckelord :B2B- segmentation; B2B- marketing; industrial market segmentation; segmentation process; segmentation variables; B2B-segmentering; B2B-marknadsföring; Industriell marknadssegmentering; segmenteringsprocess; segmenteringsvariabler;

    Sammanfattning : Rapportens namn: Vilka är egentligen våra kunder?- en kvalitativ studie om segmentering i B2B företag Frågeställning: Hur utarbetas och genomförs segmentering av företag verksamma på B2B marknaden? Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag utarbetar och genomför segmentering på B2B marknaden. Vidare undersöka vilka faktorer som är viktiga att ta i beaktning för företag vid utförandet av segmentering på B2B marknaden. LÄS MER

  4. 4. En undersökning av marknaden för djupfrysta färdigrätter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Hansson; Bobby Seger; Magnus Jakobsson; [2004]
    Nyckelord :Djupfryst färdigrätt; segmentering; konsumentprofil; produktattribut; undersökningsmetod; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka marknaden för djupfrysta färdigrätter. Vi vill få fram en konsumentprofil, dvs. undersöka vilka egenskaper som utmärker en typisk färdigrättskonsument, samt vilka attribut de värdesätter. LÄS MER