Sökning: "sekundär konkurrenter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden sekundär konkurrenter.

  1. 1. Influencers Marketing : En fallstudie om NA-KDs nyckel till en god tillväxt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Bader; Eva-Louise Castefelt; Louise Gunnarsson; [2018]
    Nyckelord :NA-KD; Influencers; influencer marketing; economic growth; brand-building; social media; NA-KD; Influencers; influencer marketing; tillväxt; varumärkesbyggande; social media;

    Sammanfattning : Begreppet influencer blir mer och mer välkänt för varje dag. Begreppet syftar till ett yrke som vuxit fram i takt med internet. Även om det finns mycket information att tillgå kring fenomenet finns det många aspekter som fortfarande icke blivit belysta. LÄS MER

  2. 2. Beyond Astonishing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Lilliehöök; Anders Petersson; [2010]
    Nyckelord :TAT; Användargränssnitt; Mobiltelefonbranschen; Tillväxtsstrategier; samarbeten; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Beyond Astonishing- En fallstudie av TAT och dess utvecklingsmöjligheter Seminariedatum: 15 januari, 2010 Ämne/Kurs: FEKP01 Författare: Maria Lilliehöök, Minh-Hang Palmgren, Anders Petersson Handledare: Fredrik Häglund, Allan T Malm Nyckelord: TAT, Användargränssnitt, Mobiltelefonbranschen, Tillväxtsstrategier, samarbeten Metod: En kvalitativ fallstudie av företaget TAT som genomförts genom sju semistrukturerade intervjuer samt sekundärdata i form av bloggar, web-baserade branschtidningar och tidsskrifter. Teoretisk referensram: Industrial organization, resursbaserad ansats, disruptiv teknologi, experience innovation och strategiska samarbeten. LÄS MER

  3. 3. Made in China- Kinesiska lastvagnars varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Simon Fransson; [2010]
    Nyckelord :indirekt export; direkt export; positionering; country of orgin; segment; internationella marknader; varumärke;

    Sammanfattning : Den viktigaste förmågan en marknadsförare behöver är kapaciteten att bygga, underhålla, utveckla och skydda varumärken. Varumärken har idag en livsviktig roll för tillverkare av alla sorters produkter.För att lyckas på den globala marknaden räcker det inte med en bra produkt eller kvalitet. LÄS MER

  4. 4. An analysis of the North American market for wood scanners

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Niklas Johansson; [2008]
    Nyckelord :optimizer; sawmill; grading association; trust; competitive forces;

    Sammanfattning : Innovativ Vision AB develops and delivers quality and production control systems for the woodworking industry. North America is emerging as one of the most important markets for Innovativ Vision AB and their scanner WoodEye. Since 2001 Innovativ Vision AB has an office in the USA for customer service and support. LÄS MER

  5. 5. En branschanalys av Taximarknaden i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Peiman Mahbobifard; Reza Moshiri; [2006]
    Nyckelord :Finansiell; Branschanalys;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att undersöka taxibranschen efter branschens avreglering, med fokus på Taxi Stockholm 15 00 00 AB. Denna innefattar den aktuella läge för taxibranschen i Stockholm och även den nya konkurrenssituationen hos taximarknaden i Stockholm efter avregleringen 1990. LÄS MER