Sökning: "sekundärkälla"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet sekundärkälla.
1. Aktivitetsbalans hos anhöriga till personer som lever med multipel skleros (MS) eller amyotrofisk lateralskleros (ALS) - en litteraturöversikt analyserad med stöd av The Life Balance Model
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Personer som är diagnostiserade med MS eller ALS är i stor utsträckning beroende av andra i sitt aktivitetsutförande. Att vara nära anhörig och leva tillsammans med en person som är diagnostiserad med en kronisk progressiv sjukdom innebär ofta stor påfrestning med aktivitetsobalans som följd. LÄS MER
2. Orena revisionsberättelser - Är syftet med den nya regleringen uppfyllt?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att utvärdera om den nya detaljrika revisionsberättelsen uppfyller sina mål, för att på så sätt skapa möjlighet att diskutera huruvida den nya regleringen som infördes år 2016 var relevant eller inte. Metod: Genom en dokumentstudie, har 744 orena revisionsberättelser samlats in via en databas som sekundärkälla. LÄS MER
3. Radio vs Spotify
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Radio vs Spotify - En studie om hur media, som sekundärkälla, påverkar varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2018-05-31 Kursnamn: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Susanna Ström, Lukas Simonsson, Carolina Larsen Handledare: Oskar Christensson Nyckelord: Varumärkespersonlighet, A New Measure of Brand Personality, brand equity, Spotify, radio, media, sekundärkälla Syfte: Syftet med studien är att undersöka om det finns skillnader mellan hur ett varumärke uppfattas, beroende på om det exponeras i det traditionella mediet radio eller det digitala mediet Spotify med utgångspunkt i teorin “A New Measure of Brand Personality” av Geuens et al. (2009). LÄS MER
4. Växtkraft, skogen som integrationsarena till arbetsmarknaden
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : During the last year at the forest master's school, a degree project will be completed on a scale of 15 higher education credits. This graduate project was sacked to investigate Sveaskog's projects Växtkraft which had as a main purpose integrate inhabitants and people with exclusion into the forest sector. LÄS MER
5. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin
Kandidat-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER