Sökning: "self assessment"

Visar resultat 1 - 5 av 576 uppsatser innehållade orden self assessment.

  1. 1. Negativ självbild hos personer med ätstörning - Sjuksköterskans bedömning och åtgärder

    Magister-uppsats,

    Författare :Karin Lindh; Therese Young; [2021-03-03]
    Nyckelord :Negativ självbild; psykiatrisk omvårdnad; sjuksköterska; ätstörning;

    Sammanfattning : Eating disorders is a group of serious psychiatric illnesses characterized by persistent problems with food intake. Previous research shows that patients with eating disorders often have a negative self-concept, which can mean that they have, for example, high self-criticism and self-contempt. LÄS MER

  2. 2. Bedömning av anomi i sammanhängande tal till rörlig bild med ”main concept”-analys

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Viktoria Front; Antonia Johansson von Braun; [2021-02-03]
    Nyckelord :“Main concept”; anomi; rörlig bild; sammanhängande tal; vuxna; Main concept; anomia; dynamic depiction; connected speech; adults;

    Sammanfattning : The aim was to examine differences in word finding ability in con-nected speech between individuals with self-reported anomia due to aphasia and non-brain-damaged individuals. Another aim was to examine the correla-tion between performance in connected speech and confrontation naming in individuals with aphasia. LÄS MER

  3. 3. Formativ bedömning i Idrottspraktiken : Lärares uppfattningar om återkopplingens inverkan på undervisning och lärande i ämnet Idrott och hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID); Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Christoffer Eriksson; Carl-Christian Olsson; [2021]
    Nyckelord :Formative assessment; feedback; self assessment; peer assessment; physical education; qualitative interview study; Formativ bedömning; feedback; återkoppling; självbedömning; kamratbedömning; idrott och hälsa; kvalitativ intervjustudie;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka högstadielärares idéer och tillämpning av formativ bedömning i ämnet idrott och hälsa, samt vilken typ av formativ bedömning lärarna anser hjälper eleverna bäst i deras lärande. Till studien hör följande frågeställningar: (1) Vilka idéer, värderingar och normer kännetecknar lärares uppfattning om formativ bedömning och dess tillämpning i undervisningen? (2) Vilken typ av formativ bedömning anser idrottslärare hjälper eleverna bäst i sitt lärande? (3) Vilka skillnader finns mellan idrottslärare i deras användning och konceptualisering av formativ bedömning? Studiens kvalitativa ansats har resulterat i semi-strukturerade intervjuer med sex verksamma lärare inom ämnet Idrott och hälsa (IH) i årskurs 7-9. LÄS MER

  4. 4. Peer Review in EFL Writing: Its Effect on Critical Thinking Skills and the Role of Digital Tools in Facilitating the Process

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Murtadha Al-kefagy; Cristina Nagy; [2021]
    Nyckelord :Key words: Peer review; Peer assessment; Writing; Critical thinking; Self-regulation; Self-monitoring; self-reflection; Evaluation; Digital tools; EFL; Upper secondary; Swedish classroom.;

    Sammanfattning : This paper focuses on peer reviewing as part of the writing process and as a pedagogical strategy that can help students develop their writing and critical thinking skills. To do so, it examines the extent to which peer reviewing can develop English as a foreign language (EFL) students’ ability to evaluate and reflect on their writing in upper secondary school. LÄS MER

  5. 5. Vårdpersonalens erfarenheter av att rapportera enligt SBAR : En allmän litteraturöversikt

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd; Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Gustav Lindberg; Brett Starr; [2021]
    Nyckelord :SBAR; Medical Staff; Nurse; End-of-Shift Report; Patient Safety; Interprofessional Communication; SBAR; vårdpersonal; sjuksköterska; erfarenheter; överrapportering; patientsäkerhet; interprofessionell kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kommunikationsverktyget Situation, Bakgrund, Aktuellt och Rekommendation (SBAR) har visat sig drastiskt sänka rapporteringstid, ökat rapporteringseffektiviteten och förbättrat patientsäkerheten. I dagsläget rekommenderas SBAR av myndigheter, organisationer och forskare. LÄS MER