Sökning: "self-affirmation theory"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden self-affirmation theory.
1. Imperfekta våldsoffer och behovet av en normkritisk socialtjänst - en kvalitativ intervjustudie om normer inom socialt arbete med våld i nära relationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : This study aimed to explore Swedish social workers’ experiences of the influence of social norms in their work with people subjected to intimate partner violence. The aim was also to explore how social workers relate to norm-critical perspectives within social services. LÄS MER
2. Vägen ut ur självskadebeteende : En studie om unga tjejers livshistorier om utvecklande av självskadebeteende.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Studien belyser anledningar till att sju flickor börjat med själskadebeteende samt vad som varit avgörande faktorer till att de minskat eller slutat med sitt självskadebeteende. För att göra detta har sju självbiografier lyssnats på och analyserats. LÄS MER
3. Kognitiv dissonans hos män som köper sex
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Den transnationella sexhandeln med strukturella och ekonomiska betingelser som har sin grund i fattigdom i andra länder, är en utmaning för polisen och socialarbetare då denna grupp ofta befinner sig utom räckhåll för välfärdsarbetare i Sverige (Månsson, 2018). Tidigare forskning har visat att sexköpare styr efterfrågan på prostituerade och därmed ökar antalet personer utsatta för trafficking (Mendes Bota, 2014). LÄS MER
4. Social e-shopping : motivation och värde vid interaktion online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Social media and e-commerce has become a part of every day life for many people.Recommendations and opinions about different products play a big part in the buying process. This is something that is hard to satisfy in e-commerce, therefore conversations and discussions about buying in social media have become more common. LÄS MER
5. Increasing Purchase Intention by Prompting Self-commitment
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : There is a general consensus today that it is good to act in accordance with socially normative behaviour such as taking care of the environment. But even though most consumers have a positive attitude towards such behaviour, they often fail to convert that attitude into action. LÄS MER