Sökning: "self-congruity"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet self-congruity.
1. Becoming by Buying : A qualitative study about Brandengagement in self-concept (BESC) in the pre-purchase stage
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Fast fashion brands provide consumers with constantly available opportunities to update,not only their wardrobes, but themselves. As our identities have become a constant projectto work on, consumption of fast fashion involves the possibilities of trial and error ofpersonal development. LÄS MER
2. “Representera hur samhället ser ut” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z’s åsikter om reklambilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för inställningen till reklambilder hos svenska kvinnor i generation Z. Vi kommer undersöka vad de anser är viktigt att inkludera och hur de vill bli representerade när det gäller modeller som bär kläder på reklambilder på bildplattformen Instagram. LÄS MER
3. Leveraging brand co-creation in a digital era: An IKEA case study
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose is to examine how IKEA works with customer brand co-creation and how it can be further leveraged in the digital era. Methodology: This paper adopts a qualitative case study method, where the primary data consists of an interview with a Social Media Specialist with pre-existing knowledge of brand co-creation at IKEA in Sweden. LÄS MER
4. "Representera mig, jag är en del av samhället" : En kvalitativ studie om konsumenters attityd gentemot mångfald inom visuell marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka en djupare förståelse kring konsumenters attitydskapande gentemot ett varumärke när marknadsföring innehåller mångfald. Metod: För att uppfylla syftet med studiens genomfördes en kvalitativ forskningsstrategi där fokus på respondenters beskrivningar och erfarenhet av olika situationer kring det valda ämnet legat som grund för undersökningen. LÄS MER
5. The Role of Consumer’s Self-Identity on Pro-Environmental Behavioral- and Loyalty Intentions
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: We aim to enhance the understanding of why Swedish consumers perform pro-environmental behaviors and how this can be influenced by managers and marketers in the shopping mall environment, making the mall more attractive and shoppers more loyal. Theoretical Perspective: We take on a sociological perspective by researching constructs based on identity theory, conspicuous consumption, and the theory of self-congruity. LÄS MER