Sökning: "self-image"

Visar resultat 16 - 20 av 789 uppsatser innehållade ordet self-image.

  1. 16. Att ifrågasätta sin diagnos: En kvalitativ studie om hur personer med diagnoserna ADHD och/eller AST resonerar kring avdiagnostisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Filippa Dahlström; Signe Cedergren; [2023]
    Nyckelord :ADHD; ASD; neurodevelopmental disorders; autism; de-diagnosing; misdiagnosis; overdiagnosis; stigma; AST; NPF; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; avdiagnostisering; feldiagnostisering; överdiagnostisering; Social Sciences;

    Sammanfattning : There is an ongoing debate regarding the increasing ADHD and ASD diagnoses, suggesting both possible overdiagnosis and underdiagnosis. Unclear boundaries and overlap with other psychiatric conditions also pose a risk of misdiagnosis. Recently, the topic of "de-diagnosing" (avdiagnostisering) has emerged. LÄS MER

  2. 17. Ridlärarens/tränarens bemötande av ungdomar med ätstörning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Annie Strand; Ella Åberg; Emma Forslöw Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Ätstörningar; ungdomsryttare; ridlärare; tränare; hästunderstödd terapi;

    Sammanfattning : Att upptäcka en elev med ätstörning är svårt då det inte alltid syns på utsidan. Ätstörning handlar snarare om en orättvis självbild, negativa tankar och känslor om sig själv. Elever med ätstörningar är därför en utmaning för ridlärare och tränare då kunskapen ofta brister. LÄS MER

  3. 18. Imposter Syndrome: blivande unga chefers dilemma : - En kvalitativ studie om paradoxen nyutexaminerade unga upplever under rekryteringsprocessen till juniora chefsroller

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Helen Jonasson; Lukas Hylén; [2023]
    Nyckelord :Imposter Syndrome; rekryteringsprocess; unga chefer;

    Sammanfattning : The managerial role is affected by how society develops and is a versatile role. This often requires an academic background, but despite this is not something you are educated for, but rather advance and qualify for. LÄS MER

  4. 19. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Tranarp; Alice Wischer; Klara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Identitet; TikTok; Motivation; Grupptillhörighet; Konsumenter; consumers; Social Groups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER

  5. 20. A Guilt-free Guilty Pleasure - A Qualitative Study of Consumers’ Process of Coping with the Tension between Health and Hedonism

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Y Nhi Do; Georgia Kakaletri; [2023]
    Nyckelord :Guilt-free Narratives; Healthism; Hedonic Food Consumption; Sensemaking; Cultural Branding; Identity; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A Guilt-free Guilty Pleasure: A Qualitative Study of Consumers’ Process of Coping with the Tension between Health and Hedonism Course: BUSN39 - Degree Project in Global Marketing Authors: Y Nhi Do & Georgia Kakaletri Keywords: Guilt-free Narratives, Healthism, Hedonic Food Consumption, Sensemaking, Cultural Branding, Identity Purpose: The purpose of this thesis is to explore the way consumers make sense of guilt-free narratives in the case of hedonic food consumption and how they cope with the tension between healthism-hedonism. Background: Most relevant studies in the field of food and health focus on psychological motives, and mainly follow a quantitative methodology, which lacks an in-depth analysis of the topic. LÄS MER