Sökning: "self-image"
Visar resultat 16 - 20 av 789 uppsatser innehållade ordet self-image.
16. Att ifrågasätta sin diagnos: En kvalitativ studie om hur personer med diagnoserna ADHD och/eller AST resonerar kring avdiagnostisering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : There is an ongoing debate regarding the increasing ADHD and ASD diagnoses, suggesting both possible overdiagnosis and underdiagnosis. Unclear boundaries and overlap with other psychiatric conditions also pose a risk of misdiagnosis. Recently, the topic of "de-diagnosing" (avdiagnostisering) has emerged. LÄS MER
17. Ridlärarens/tränarens bemötande av ungdomar med ätstörning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Att upptäcka en elev med ätstörning är svårt då det inte alltid syns på utsidan. Ätstörning handlar snarare om en orättvis självbild, negativa tankar och känslor om sig själv. Elever med ätstörningar är därför en utmaning för ridlärare och tränare då kunskapen ofta brister. LÄS MER
18. Imposter Syndrome: blivande unga chefers dilemma : - En kvalitativ studie om paradoxen nyutexaminerade unga upplever under rekryteringsprocessen till juniora chefsroller
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The managerial role is affected by how society develops and is a versatile role. This often requires an academic background, but despite this is not something you are educated for, but rather advance and qualify for. LÄS MER
19. Skrolla Vidare: En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Skrolla vidare “ En kvalitativ studie om konsumenters identitetsskapande på TikTok. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Alice Wischer, Klara Johansson och Theodor Tranarp Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Identitet, TikTok, Motivation, Grupptillhörighet, Konsumenter Syfte: Uppsatsen ämnar att undersöka konsumenters användande av mediet TikTok och skapa en förståelse för motivationen till användandet samt konsumentkulturen och den sociala identiteten som uppstår till följd av det. LÄS MER
20. A Guilt-free Guilty Pleasure - A Qualitative Study of Consumers’ Process of Coping with the Tension between Health and Hedonism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A Guilt-free Guilty Pleasure: A Qualitative Study of Consumers’ Process of Coping with the Tension between Health and Hedonism Course: BUSN39 - Degree Project in Global Marketing Authors: Y Nhi Do & Georgia Kakaletri Keywords: Guilt-free Narratives, Healthism, Hedonic Food Consumption, Sensemaking, Cultural Branding, Identity Purpose: The purpose of this thesis is to explore the way consumers make sense of guilt-free narratives in the case of hedonic food consumption and how they cope with the tension between healthism-hedonism. Background: Most relevant studies in the field of food and health focus on psychological motives, and mainly follow a quantitative methodology, which lacks an in-depth analysis of the topic. LÄS MER