Sökning: "self-production"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet self-production.

  1. 1. Egenproduktion av elektricitet via ett bränslecellsfordon på ett mikrobryggeri i Mellansverige : Analys av kostnader och systemverkningsgrad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknik

    Författare :Lovisa Dahl; Matilda Hibner; [2023]
    Nyckelord :Electricity generation; brewery; availability of electricity; electrolysis; hydrogen; fuel cell.; Elproduktion; bryggeri; eltillgänglighet; elektrolys; vätgas; bränslecell.;

    Sammanfattning : För att uppnå de globala målen för hållbar utveckling krävs en omställning i dagensenergisystem, där fossila resurser bör ersättas med förnybara energikällor såsom soloch vindkraft. Då dessa energikällor har en intermittent energiproduktion, krävsenergilager för att de ska kunna ta över som huvudsakliga energikällor. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Prosumer Identity projects and motives

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Omar Hawasli; Chupei Zhang; [2022]
    Nyckelord :Consumer culture theory; Prosumer; Prosumption; Identity; Identity motive; Identity process. The process-oriented model; Social Sciences;

    Sammanfattning : As people develop different identities throughout their lifespan, unparalleled challenges such as climate change and COVID-19 and the great tendency to adapt to more sustainable life have encouraged them to opt for types of identities that are more suitable to overcome such challenges. Identities based on purchasing products and services for self-consumption have become less attractive, an inactive stance has been supplanted with a more active one where a growing number of people are more conscious of the adverse effects of their consumption on the environment and society, and more inclined to disengage from the market by refusing overconsumption and forming an identity that is denoted by anti-consumption or self-production. LÄS MER

  3. 3. Svingarmsutveckling för Ecoist

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :August Lindqvist; Hampus Olsson; [2020]
    Nyckelord :Svingarm; Elbil; Svingarmsutveckling; Fordon; Utveckling; Motorcykel; Maskinteknik;

    Sammanfattning : This report is about a construction project carried out in collaboration with an electric car developer of a three-wheeled vehicle to fit the production version, improve production conditions and ease of use. The project was carried out together with the electric car developer, Ecoists, founder Thomas Koch who is an experienced engineer with a great passion for his product. LÄS MER

  4. 4. INFLYTANDET AV CERTIFIERINGEN MILJÖBBYGGNAD INOM ENERGI FÖR NYBYGGNATIONER

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Jasmin Halilic; Elin Magnusson; [2019]
    Nyckelord :Energy; Miljöbyggnad; Renewable energy; Self-producing renewable energy; Egenproducera förnybar energi; Energi; Förnyelsebar energi; Miljöbyggnad;

    Sammanfattning : Syfte: De globala växthusutsläppen är en stor fråga både för landet och världen. Därför måste man hitta alternativ samt lösningar till att producera förnyelsebar energi. En vision för förnyelsebar energi är att producera fastighetsnära förnybar energi. LÄS MER

  5. 5. Den medvetna och motsägelsefulla influencern: En kvalitativ studie av influencers framställning i förhållande till resande och miljömedvetenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Rosenlund; Karin Thorén; [2019]
    Nyckelord :influencer marketing; influencers; impression management; retorik i sociala medier; ethos; logos; pathos; stilfigurer; självbefrämjande; assistanssökande; rhetorics on social media; figures of speech; self-promoting; Social Sciences;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en marknadsföringsmetod vars utveckling skett i explosionsartad framfart till följd av den moderna digitaliseringen. Studien syftar till att undersöka och analysera influencers självframställning inom denna omåttligt populära marknadsföringsform. LÄS MER