Sökning: "self-scanning"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet self-scanning.

  1. 1. Impact Of Customer Value Co-Creation Through The Use Of Self-Checkout System In Retail Stores : Qualitative research on a retail store in Sweden

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mobolaji Idowu; [2022]
    Nyckelord :Self-Service Technology; Retail; Self-Checkout; Self-Scanning; Services; User Acceptance; Technology; Value; Value Creation; Value Co-creation; Technology Adoption; ICA.;

    Sammanfattning :  Recent studies on the Service-Dominant (S-D) logic perspective highlighted the importance of customer value. In this perspective, value is seen to be created, determined, and perceived by the customer through use or `value-in-use', which directly highlights the importance of customer participation in the service delivery process. LÄS MER

  2. 2. Self-service technology and Baby boomers : A qualitative study of baby boomers’ acceptance towards self-scanning devices in supermarkets. 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Eric Lindén; Casper Elheim; Hannes Löfquist; [2021]
    Nyckelord :Baby boomers; self-service technology; self-scanning; technology acceptance model; technology anxiety; technology innovativeness; self-efficacy; attitudes.;

    Sammanfattning : Abstract  Title: Self-service technology and baby boomers: An empirical study of baby boomers’ acceptance towards self-service technologies in supermarkets. Authors: Casper Elheim, Eric Lindén & Hannes Löfquist Institution: Linnaeus University, School of Business and Economics. LÄS MER

  3. 3. Design of a Smart Cart App for Automated Shopping in Supermarkets

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Aida Arvidsson; Lina Hassani; [2020]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Smart Cart; Smart Shopping; Smart Enviroments; Internet of Things; User-Centered Design;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir många saker smartare, främst med hjälp av Internet of Things.En överblick på smart shopping visar att flera alternativa sätt att shoppa på harintroducerats under de senaste åren för att förbättra och effektivisera shopping. LÄS MER

  4. 4. Barriärer för konsumenters adoption av självbetjäningsteknologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Saga-Lill Holmberg; Johanna Koberg; [2018]
    Nyckelord :Self-service technology; Adoption barriers; Self-service services; Self-scanning; Självbetjäningsteknologi; Adoptionsbarriärer; Självbetjäningstjänster; Självscanning;

    Sammanfattning : Självbetjäningsteknologi har en expansiv tillväxt och grundar sig i konsumenters produktion och konsumtion av tjänster utan personlig kontakt från servicepersonal. Trots användningens fördelar finns det konsumenter som tenderar att undvika självbetjäningsteknologi. LÄS MER

  5. 5. A Comparison of Swedish and Non-Swedish Customers’ Perception of Grocery In-store Self-Scanner : A Study of Personal Shopping Solution

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Patricia Olufunmilayo Awe; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: The advancement in digital products and digital services is a mixed feeling in the retailing markets. Emerging technologies are disrupting the mode of operation in a grocery store and one of this technology is self-scanner, an efficient tool of self-service. LÄS MER