Sökning: "self-service industry"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden self-service industry.

  1. 1. The use of retail self checkout systems and its influence on the experiences of the Swedish shopper

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Pontus Berg Nordström; Kin Lok Lee; [2023]
    Nyckelord :Self-service technology SST ; User satisfaction; Human Computer Interaction HCI ; Information and Communication Technology ICT ; Service Quality; Consumer attitudes; Technological Innovation; Supermarkets; Retailing.;

    Sammanfattning : Traditional retail with personal service is becoming scarce. The personal interaction is replaced with self service alternatives, and the consumer is now seen as a co-service producer. LÄS MER

  2. 2. Booming or Baffled : Investigating Baby Boomers’ Attitudes Toward Self-Service Technology and Personal Service Encounters in the Hotel Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Joan Parvazi Nia; Daniel Regnér; [2023]
    Nyckelord :service encounter; self-service technology; SST; customer experience; baby boomers; BB; hotel industry; attitude; hospitality;

    Sammanfattning : The hospitality industry is increasingly incorporating self-service technology, suchas online booking systems, automated check-in and check-out, and in-roomtechnology, to enhance the customer experience and streamline operations. However,there is limited research on the adoption and usage of self-service technology bybaby boomers (BB) in this industry. LÄS MER

  3. 3. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  4. 4. Från bardisk till touchskärm : En studie om självbetjäningssystemets påverkan på anställdas arbetssituation inom cafébranschen.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Emma Prince; Filip Manzi; [2023]
    Nyckelord :Self-service system; Café industry; Employees work situation; Emerging properties.; Självbetjäningssystem; Cafébranschen; Anställdas arbetssituation; Framväxande egenskaper.;

    Sammanfattning : I ljuset av digitaliseringens konsekvenser på individer och organisationer undersöker denna studie hur implementationen av ett självbetjäningssystem påverkar anställdas arbetssituation inom cafébranschen. Genom en kvalitativ forskningsmetod med tematisk analys, baserad på intervjuer, har studien belyst olika aspekter av självbetjäningssystemets inverkan. LÄS MER

  5. 5. Drivkrafter, målsättningar och framgångsfaktorer inom digital transformation för tjänsten bolån : En fallstudie hur ett företag hanterar drivkrafter och målsättningar samt vilka framgångsfaktorer som används inom digital transformation för tjänsten bolån och hur det påverkar ett IT-beroende arbetssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Gustav Arkeving; Philip Pettersson; [2023]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; digital transformation; drivkrafter; målsättningar; framgångsfaktorer.;

    Sammanfattning : Digital transformation har blivit centralt i många verksamheter för överlevnad och ses som en chans för att modernisera verksamheten. En digital transformationsprocess kan starkt påverka verksamhetsprocesser och värdet på tjänster eller produkter. LÄS MER