Sökning: "self-service technologies"

Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden self-service technologies.

  1. 21. När självbetjäningsteknologier fallerar : En kvalitativ studie om hur kunden upplever åtgärdshanteringsprocessen vid ett självbetjäningsmisslyckande

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sanna Karlsson; Sofia Tjernberg; [2018]
    Nyckelord :Customer experience; Justice theory; Self-service technology; Self-service failure; Service recovery; Kundupplevelser; rättviseteori; Självbetjäningsteknologi; Självbetjäningsmisslyckande; Åtgärdshantering;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund - Den drastiska ökning beträffande utvecklingen av självbetjäningsteknologier de senaste decennierna, inte minst inom banksektorn, har medfört såväl möjligheter som utmaningar för användande kunder. En av dessa utmaningar är den frånvaro av mänsklig företagsinteraktion som tjänsteutövandet via dessa självbetjäningsteknologier medför vilket framförallt gör sig påtagligt i situationer av självbetjäningsmisslyckanden och en därefter påföljande åtgärdshanteringsprocess. LÄS MER

  2. 22. Konsumentens ålder och dess påverkan på det upplevda värdet av självscanningskassor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinore Forslund; Sebastian Nordli; [2018]
    Nyckelord :service-dominant logic; självscanningskassor; SST; ålder; värde;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker om konsumentens ålder påverkar det värde som upplevs efteranvändning av självscanningkassor i matvarubutiker. Med bakgrund i tidigare studier somtyder på att ålder har en påverkan på inställningen till att använda "self-service technologies",har en enkätundersökning genomförts för att utreda om detta samband även gäller för ålderoch det upplevda värdet efter användning. LÄS MER

  3. 23. A Comparison of Swedish and Non-Swedish Customers’ Perception of Grocery In-store Self-Scanner : A Study of Personal Shopping Solution

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Patricia Olufunmilayo Awe; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: The advancement in digital products and digital services is a mixed feeling in the retailing markets. Emerging technologies are disrupting the mode of operation in a grocery store and one of this technology is self-scanner, an efficient tool of self-service. LÄS MER

  4. 24. Unexpected Item in the Bagging Area : An Examination of Joint Recovery and Customer Satisfaction in Retail Self-Service

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Maria Alvarez Zea; Marissa Metro; [2018]
    Nyckelord :Self-Service Technologies; Service Failure; Service Recovery; Retail; Customer Loyalty; Joint Recovery; Co-Creation; Customer Satisfaction;

    Sammanfattning : With the growth of self-service technologies in retail stores and services, service failure of the technology is seemingly inevitable. This has lead to the question of how these failures influence customers, specifically their satisfaction and loyalty. LÄS MER

  5. 25. Exploration of how to improve experience by designing a self-service technology

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Linn Nerlund; [2018]
    Nyckelord :self-service technologies; interaction design; service design; co-creation; improving experience;

    Sammanfattning : The benefit of a self-service technology (SST) is often for the companies, needing less employees when the customers can perform the service by themselves. But an SST might not always benefit the customer or employees experience. LÄS MER