Sökning: "selfie sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden selfie sociala medier.

  1. 1. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. “I am kind of reminded of my mother when I see this image” : A qualitative study within the field of political communication and the phenomenon of personalisation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Norberg; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Personalisation; Political Communication; Political Impression Management; Self Construction; Instagram; Personalisering; Politisk Kommunikation; Politisk Intrycksstyrning; Framställning;

    Sammanfattning : Social media has changed how political communication is distributed (Häussler, 2021) and has led to party leaders’ using the platforms to create an image of themselves as ordinary individuals (Bărbieru, 2020). Ahead of the 2022 election, social media is expected to play a more prominent role, with it being the source of choice for first-time voters (Internetstiftelsen, 2022). LÄS MER

  3. 3. Varför korrigerar du dig själv? : Vem, vad, hur och varför – ett kvalitativt perspektiv av manipulering av selfies på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Annica Alienus; [2021]
    Nyckelord :social media; selfie; photo manipulation; driving forces; comparative culture; mixed method; sociala medier; selfie; fotomanipulering; drivkrafter; jämförandekultur; kombinerad metod;

    Sammanfattning : For most people social media has become a natural part of everyday life and there are probably few who have missed the rising popularity of selfies, but perhaps the rising popularity of photo manipulation is less obvious. Although studies have shown that selfies can have positive effects, there are still a general agreement that the development is concerning, and since the selfie seems to be here to stay, it is important to gain more knowledge about the phenomenon. LÄS MER

  4. 4. "Me, my selfie and I" : A qualitative study of reasons, experiences andbeliefs connected to human computer interaction in the context of selfieculture.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Jenny Lindberg; Rebecca Ses; [2020]
    Nyckelord :Selfies; self-esteem; social media platforms; social effects; Selfie; självkänsla; självförtroende; sociala medier; sociala effekter;

    Sammanfattning : This research paper illustrates the social effects of social media and selfie posting on older age generations. These generational groups are called “Baby-boomers” and “Baby-busts” and are born before the existence of Internet and social media and therefore have had to adapt to the online context. LÄS MER

  5. 5. Instagram och ungdomar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kajsa Kindberg; Paula Jönsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta arbete undersöks 20 Instagramkonton från ungdomar i åk 9. Syftet med undersökningen är att bidra till en ökad förståelse kring ungdomars publicering av bilder på sociala medier med specifikt fokus på Instagramkultur. LÄS MER