Sökning: "semiotic image analysis"
Visar resultat 21 - 25 av 231 uppsatser innehållade orden semiotic image analysis.
21. Research on the Impetus of Douyin to City Tourist Image Construction and Dissemination in China - The Case of Xi’an
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : This thesis investigated how the short video sharing application Douyin produces an effect on city tourist images’ construction and dissemination in China, taking the Internet-famous city of Xi’an as a case study. Based on the semiotic theory and “5W” communication theory, the author collected 30 Xi’an-related short videos on Douyin as samples and recorded the relevant data manually for analysis. LÄS MER
22. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER
23. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER
24. Sexigt smala kvinnor och muskulösa överordnade män : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av svenska modemagasins porträttering av män och kvinnor – före och efter #MeToo
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Expansive campaigns followed each other in the 2010s – #EverydaySexism, No More Page 3 and #Metoo. The latter movement had a major impact in October 2017 in connection with Alyssa Milano's tweet in which she called on women who had fallen victim to sexual harassment or abuse to respond to "MeToo". LÄS MER
25. Vad säger den om dig? : En kvalitativ socialsemiotisk analys av en utställningsaffisch från Moderna Museet samt dess roll som identitet- och livsstilsmarkör för individen på Instagram.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The purpose of this paper was to examine the concept of an individual who hangs an exhibition poster from Moderna Museet on their wall and shares it on Instagram. Questions regarding what that individual wants to tell the audience about themselves, their individuality and lifestyle, through sharing it on a public forum have been the main topic. LÄS MER