Sökning: "semiotic"

Visar resultat 1 - 5 av 571 uppsatser innehållade ordet semiotic.

  1. 1. The Greta effect - En kvalitativ bildanalys av nyhetsbilden på Greta Thunberg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tobias Johansson; Åsa Alvetjärn; [2020-02-13]
    Nyckelord :Greta Thunberg; bildanalys; genus; medielogik; semiotik;

    Sammanfattning : Aim of thesis: How is Greta Thunberg portrayed from a gender perspective from an unknown individual until today were she have iconic status – comparison between tabloid and daily press is made from an semiotic picture analysis.Theoretical framework: With the theory of gender we can gain a deeper understanding of whether the images appear positive or negative for the woman’s role in the media. LÄS MER

  2. 2. PICTURES AT AN ELECTION A visual semiotic analysis of Swedish political parties’ visual communication in the 2018 election

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Axel Karlsson; [2020-01-27]
    Nyckelord :Sweden; political communication; visual communication; political parties; visual semiotics; election posters; Facebook; social media;

    Sammanfattning : The following thesis utilizes visual social semiotic analysis in order to investigate the usage of images by Swedish political parties during the election campaign to the Swedish Riksdag of 2018. Visual semiotics is used to identify the themes and the visual methodology used in images in election posters before comparing these to posts made by the parties on Facebook the week preceding the election in 2018 in order to ascertain whether there were differences in said themes and methodology in the posters compared to the Facebook posts or not. LÄS MER

  3. 3. Gestaltning av kriget i Afghanistan i en nationell och internationell kontext : En kvalitativ studie om hur kriget i Afghanistan gestaltas på TOLOnews i Afghanistan och SVT Nyheter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ); Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Farhad Khalili; Hamed Ubaidi-Karlsson; [2020]
    Nyckelord :TOLOnews; SVT Nyheter; War in Afghanistan; Taliban; Qualitative text analysis; Semiotic photo analysis; Framing theory; Agenda setting; News values;

    Sammanfattning : The aim of this study was to find out how the war in Afghanistan is framed both in national and international context. This was conducted by comparing the national tv channel TOLOnews from Afghanistan with the international tv channel SVT Nyheter from Sweden. LÄS MER

  4. 4. So Far Away, Yet So Close : A Study on How Intimacy Is Attempted to Be Produced in Girlfriend Roleplay ASMR Videos on YouTube

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Dalia Abdallah; Madlén Engström; [2020]
    Nyckelord :intimacy; digital intimacy; ASMR; girlfriend roleplay ASMR; ASMRtists; intimitet; digital intimitet; ASMR; flickvänsrollspels-ASMR; ASMRtists;

    Sammanfattning : This study examines how ASMRtists, people that create ASMR videos, attempt to create intimacy in their videos on YouTube. ASMR stands for Audio Sensory Meridian Response and is a tingling sensation within the body that can be triggered by various stimuli, such as visuals and sounds. LÄS MER

  5. 5. Det börjar lukta surt... : En semiotisk studie om Oatlys kommunikationsstrategier i reklamkampanjen Spola mjölken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jenny Gustafsson; Amanda Ingvarsson; [2020]
    Nyckelord :semiotic study; Oatly; sustainability; legitimacy theory; DotCool; semiotics; rhetoric; commercial; advertising; visual communication; strategy; semiotisk analys; Oatly; hållbarhet; legitimitet; DotCool; semiotik; retorik; reklam; marknadsföring; visuell kommunikation; reklamfilm; strategi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är miljön ett viktigt och mycket omdebatterat ämne, och att välja hållbara livsmedel har blivit hög prioritet för många, vilket mynnar ut i en hög efterfrågan hållbara och inte minst veganska råvaror. Veganska alternativ till mjölk, exempelvis havredryck, har därför framtagits och anses vara ett bra alternativ för den som värnar om både miljö och hälsa. LÄS MER