Sökning: "semiotik konst"
Visar resultat 11 - 15 av 63 uppsatser innehållade orden semiotik konst.
11. Parfymreklamens essens : En uppsats om parfymreklams utformning genom historien, ur ett normkritiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This essay examines how gender stereotypes have been portrayed and represented in perfume advertising. With a historical overview this essay will shed light on the development of perfume advertising. LÄS MER
12. I reklamens värld : En semiotisk analys om hur manligt, kvinnligt och könsstereotyper framställs i två parfymreklamfilmer från varumärket Dior.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka och analysera två valda reklamfilmer för parfym av Dior för att se hur de konstruerar könsstereotyper. De frågor vi förhåller oss till är hur manligt och kvinnligt framställs i reklamfilmerna samt vilken form av könsstereotyper som framträder. LÄS MER
13. Klappstolen ur ett semiotiskt perspektiv : Ett samarbete med IKEA of Sweden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : I denna uppsats undersöks hur man genom produktdesign kan få enbättre förståelse för hur stolar och klappstolar tolkas. Syftet har varit attgenom en förståelse för användarens tolkning, ge möjlighet att skapa enny arketyp till klappstolar. LÄS MER
14. Stilleben inom Musikvideo : En semiotisk och ikonografisk analys om vad stilleben iYeules musikvideo Pretty Bones kommunicerar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : My study contains a semiotic analysis of three screen captures of still lifes from the music video PrettyBones by the artist Yeule, directed by Joy 秀 Song. The music video depicts several scenes with inspiration from the Dutch great power era and it’s still life painting. LÄS MER
15. Reklam och Tradition - Allt var inte bättre förr : En semiotisk analys av Hansas julreklam över tre decennier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet är att undersöka Hansas (ett varuhus i södra Sverige) julreklam över de senaste 30 åren, genom en kvalitativ semiotisk analys. Detta gör vi för att ge inblick i hur representation, stereotyper och identitet kommer till uttryck i Hansas reklam i skenet av förändrade och beständiga samhällsvärderingar. LÄS MER