Sökning: "semistrukturerad intervju"
Visar resultat 16 - 20 av 820 uppsatser innehållade orden semistrukturerad intervju.
16. Bidragande faktorer till minskad personalomsättning : En fallstudie inom bilbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Background High staff turnover is something that bothers most organizations as each new recruitment generates an increased cost for the organization. Staff turnover is affected by several different factors, which in turn affect the organization in the short and long term. LÄS MER
17. Skolkuratorers syn på elevers empati och dess betydelse för deras skolgång
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka skolkuratorers syn på empati och elevernas empatiska förmåga, samt skolkuratorernas syn på empatins betydelse för elevernas skolgång. Genom en semistrukturerad intervju, intervjuades åtta skolkuratorer verksamma i Skåne, från mellan- och högstadiet för att undersöka deras syn på empati, elevers empatiska förmåga och dess betydelse för elevers skolgång. LÄS MER
18. Att visa vägen till övning : Tre intervjuer med instrumentallärare på Kulturskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Det här arbetet syftar till med att bidra mer kunskap om hur instrumentallärare pratar med eleverna om övning. Här diskuteras övningsstrategier och hur läraren visar och pratar om dem med eleverna. Studien tillämpar semistrukturerad intervju som metod. LÄS MER
19. "Vi är bara små skitar i den historiska tidslinjen" : En kvalitativ studie om F-3 lärares sätt att bedriva undervisning om den historiska tidslinjen och hur de uppfattar begreppet historiemedvetande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I läroplanen för grundskolan och fritidshemmet är det framskrivet att elever i F-3 ska arbeta med den historiska tidslinjen men även utveckla deras historiemedvetande. Syftet med studien är att undersöka hur F-3 lärare resonerar kring deras arbetsätt när de arbetar med den historiska tidslijen samt hur de resonerar kring att utveckla elevers historiemedvetande. LÄS MER
20. "Måltidssituationer är som att valla får" : En kvalitativ intervjustudie om pedagogers upplevelse kring måltidssituationer i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to investigate educators' experience of mealtime situations in preschool, and this was carried out with a qualitative approach through semi-structured interviews. The theoretical lenses used during this study are supported by Vygotsky's sociocultural perspective and the child perspective when analyzing the results. LÄS MER