Sökning: "sense of place in childhood"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden sense of place in childhood.

  1. 1. Det andra rummet : Studenters syn på den fysiska boken i det akademiska biblioteksrummet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Martine Castoriano; [2023]
    Nyckelord :Library; Information; Physical books; Printed books; Research library; Academic library; Students and printed books; Serendipity; KASAM; Well-being; Informal learning; The library as a workplace; Browsing books; Book shelves; Exhibitions in the academic library room; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to explore the relevance and the values related to physical books for students in the library room. The thesis addresses questions of how students use the physical books in the library room and if the physical books are perceived by the students as a source of formal and informal learning and serendipity. LÄS MER

  2. 2. Ifrågasatt! En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares arbete med klienter med utomeuropeisk bakgrund och lågt förtroende för socialtjänsten.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Anwar Al-Aqab; Janiett Simonsen; [2022-12-06]
    Nyckelord :social secretary; child and family unit; mistrust; non -European background; socialsekreterare; barn- och familjeenheten; misstron; utomeuropeisk bakgrund;

    Sammanfattning : Swedish Social services have been exposed to a misleading campaign with false allegations of kidnapping migrant children - especially Muslims- in order to forcely assimilate them in the Swedish culture and society. The aim of this study is to approach the experience of social secretaries working with families, with non - European backgrounds, that show low - trust to them. LÄS MER

  3. 3. Rights of The Child in The Right to The City : Exploring participatory practices of child engagement and the construction of their Sense of Place in Kibera, Kenya

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Lovisa Stenhammar; Disa Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Sense of Place; Right to The City; Children s Participation; Critical Development and Children s Rights in Kenya; Platskänsla; rätt till staden; barns deltagande; kritisk utveckling och barns rättigheter i Kenya;

    Sammanfattning : In this minor field study, we have employed a qualitative methodology to examine the role of  the non-governmental organisation Wale Wale in the operationalisation of supranational mandates to improve the rights and experiences of children in Kenya through participatory activities. In doing so, this study is able to combine the literature on Sense of Place and The Right to The City with Critical Development in novel ways. LÄS MER

  4. 4. Uppfattningen av barns platsskapande i kommunal planering : en fallstudie av hur två svenska kommuner planerar för och med barn i en urban miljö

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Louise Uddenäs; [2022]
    Nyckelord :Barns platsskapande; barns platser; barnvänliga miljöer; hållbar stadsutveckling;

    Sammanfattning : Platsskapande syftar på processen där individen bygger en relation till den fysiska miljön av en plats. Barns sätt att se och skapa platser på är flexibelt och mjukt i sitt uttryck, till skillnad från vuxenvärldens strikta konstruktioner av plats, och platsskapande är en väsentlig aspekt för barn att upptäcka och förstå sin omvärld. LÄS MER

  5. 5. Connecting to nature in pre-school : a study of place experiences in a low-social economic area related to children´s development

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Amanda Guimarães Gabriel; [2021]
    Nyckelord :childhood place relations; sense of place in childhood; sense of place in childhood; children s development; outdoor place relations; nature and children s development; learning; low-social economic environments; vulnerable environments; narrative map;

    Sammanfattning : Outdoor environments and nature could positively support pre-school children living in lowsocial economic urban environments. By valuing the role of lived experiences, this research explores how outdoor places and nature could support and counteract the widespread inequities that affect these children. LÄS MER