Sökning: "sense of place in childhood"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden sense of place in childhood.
1. Det andra rummet : Studenters syn på den fysiska boken i det akademiska biblioteksrummet
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of the thesis is to explore the relevance and the values related to physical books for students in the library room. The thesis addresses questions of how students use the physical books in the library room and if the physical books are perceived by the students as a source of formal and informal learning and serendipity. LÄS MER
2. Ifrågasatt! En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares arbete med klienter med utomeuropeisk bakgrund och lågt förtroende för socialtjänsten.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Swedish Social services have been exposed to a misleading campaign with false allegations of kidnapping migrant children - especially Muslims- in order to forcely assimilate them in the Swedish culture and society. The aim of this study is to approach the experience of social secretaries working with families, with non - European backgrounds, that show low - trust to them. LÄS MER
3. Rights of The Child in The Right to The City : Exploring participatory practices of child engagement and the construction of their Sense of Place in Kibera, Kenya
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : In this minor field study, we have employed a qualitative methodology to examine the role of the non-governmental organisation Wale Wale in the operationalisation of supranational mandates to improve the rights and experiences of children in Kenya through participatory activities. In doing so, this study is able to combine the literature on Sense of Place and The Right to The City with Critical Development in novel ways. LÄS MER
4. Uppfattningen av barns platsskapande i kommunal planering : en fallstudie av hur två svenska kommuner planerar för och med barn i en urban miljö
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Platsskapande syftar på processen där individen bygger en relation till den fysiska miljön av en plats. Barns sätt att se och skapa platser på är flexibelt och mjukt i sitt uttryck, till skillnad från vuxenvärldens strikta konstruktioner av plats, och platsskapande är en väsentlig aspekt för barn att upptäcka och förstå sin omvärld. LÄS MER
5. Connecting to nature in pre-school : a study of place experiences in a low-social economic area related to children´s development
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Outdoor environments and nature could positively support pre-school children living in lowsocial economic urban environments. By valuing the role of lived experiences, this research explores how outdoor places and nature could support and counteract the widespread inequities that affect these children. LÄS MER