Sökning: "sensemaking theory"

Visar resultat 16 - 20 av 111 uppsatser innehållade orden sensemaking theory.

  1. 16. A Peer-fect Website Marketing Strategy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ellen Klofsten; Märtha Sandin Värn; [2023]
    Nyckelord :P2P rental platform; service marketing; sharing economy; sensemaking; Technology Acceptance Model; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis explores factors that influence consumers' willingness to use P2P rental platforms, and how these affect consumers’ service and brand impression. This was achieved by conducting a qualitative study through interviews and observations with participants exploring the P2P rental platform Hygglo. LÄS MER

  2. 17. Här ska byggas ett regemente! : Hur erfarenheter och mening skapas i dagens växande armé.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ulf Brandt; Christian Nordlund; [2023]
    Nyckelord :Defense Forces; Swedish army; sensemaking; sensegiving; experiences; lessons learned; organizational development; organization; decision-making; knowledge management; Försvarsmakten; armén; sensemaking; meningsskapande; sensegiving; meningsgivande; erfarenheter; erfarenhetshantering; organisationsutveckling; organisation; beslutsfattande; knowledge management;

    Sammanfattning : Studien syftar till att utforska hur erfarenheter skapas under upprättandet av ett nytt regemente och hur de påverkar projektet.Studien är kvalitativ och induktiv där empirin inhämtats genom intervjuer och observationer. LÄS MER

  3. 18. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER

  4. 19. Community-led Development in Rural Areas in Sweden : Narratives Inquiry of Individuals’ Sensemaking Process and Motivations for Participation

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Vanessa Kasper; Gräfin Zu Castell-Castell Antonia; [2022]
    Nyckelord :Community-led development; sensemaking; motivation; narratives; sociology of organization; rural areas; Sweden;

    Sammanfattning : Rural areas across Europe have suffered severe socio- economic consequences of the financial crisis. Community-led development is a promising way of organizing for social innovation in these areas, in collaboration and independently of public actors. LÄS MER

  5. 20. Soot Pollution in Port Harcourt, Nigeria: A Grand Societal Challenge

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Faith Ayomikun Omisakin; [2022]
    Nyckelord :Soot pollution; Air pollution; Grand societal challenges; Environmental Governance; Illegal bunkering; Stakeholder Theory; Sensemaking Theory; Climate Change;

    Sammanfattning : Soot pollution is a form of air pollution that can severely damage public health and the environment. The Residents of Port Harcourt, Rivers State, Nigeria, and its environs have been suffering from the negative environmental effects of particle (soot) pollution since the fourth quarter of 2016. LÄS MER