Sökning: "sensory marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 150 uppsatser innehållade orden sensory marketing.

  1. 6. Time to prime: En studie i auditory & olfactory priming

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Bogestrand; Maria Carlsson; Anton Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Priming; unconsciousness; manipulation; olfactory; auditory; Business and Economics;

    Sammanfattning : New perspectives on how to best market your brand or products is an ever changing subject. A seemingly unnoticed development in the eyes of ordinary people has been that marketing psychology has become more and more potent in the industry of marketers and brand developers. LÄS MER

  2. 7. Embodying Balenciaga's 'Afterworld' : Immersive and Experiential Transmedia Storytelling in the Attention Economy

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Viktor Wendt; [2022]
    Nyckelord :Transmedia storytelling; embodied interaction; immersiveness; experiential marketing; fashion branding; sensory marketing; attention economy;

    Sammanfattning : In today’s ‘attention economy’, it seems insufficient to just offer products. Instead, it is crucial to provide the audience with deep, affective emotions and embodied experiences. This seems to be especially true for the fashion and lifestyle sector. LÄS MER

  3. 8. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 9. Sinnesmarknadsföring inom modebranschen : En studie om sinnesmarknadsföring i fysiska klädbutiker ur ett konsumentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Sofia Carlsson; Isabella Sahlgaard; [2022]
    Nyckelord :Sensory marketing; Fashion industry; Consumer experience; Physical stores; Sinnesmarknadsföring; Modebranschen; Konsumentupplevelser; Fysiska butiker;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen och den utgår från konsumentens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur konsumenter upplever sinnesmarknadsföring i fysiska butiker inom modebranschen. Studien undersöker även hur de olika sinnena kan påverka konsumenternas köpintention. LÄS MER

  5. 10. "Customers’ expectations have never been higher" : A quantitative study of customers’ perceptions of customer experiences delivered by physical beauty and makeup stores in Sweden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonathan Linnér; Isabella Olsson; [2022]
    Nyckelord :Customer experience; Beauty and makeup retailer; In-store environment; Experiential dimensions; Atmospheric; Sensory marketing; In-store technologies;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to examine which experiential dimensions that are perceived as important for customers and how these dimensions are delivered by Swedish beauty and makeup retailers. The focus is to examine how their physical in-store environments succeeds with delivering extraordinary customer experiences. LÄS MER