Sökning: "seriös"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade ordet seriös.
1. Treatment of Class II Malocclusion with Van Beek Appliance at the University Student Clinic. : A Retrospective Study
Master-uppsats, Malmö universitet/Odontologiska fakulteten (OD)Sammanfattning : Aim This study aimed to evaluate the effectiveness of the Van Beek activator in treating Class II malocclusions in the university student clinic, and to identify factors influencing treatment success. Additionally, a qualitative assessment was conducted to evaluate the quality of the recorded orthodontic journals by the students of the clinic and to rate the degree of adherence to the policy-clinic template. LÄS MER
2. Meme marketing’s effect on brand recall and sharing intention
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Memes are a popular phenomenon in internet culture, despite this fact, meme marketing has not received a lot of attention within the field of marketing research. Therefore, this thesis studies the effect meme marketing has on brand recall and sharing intention using a meme template with an unknown brand. LÄS MER
3. Patienters upplevelser av egenvård vid diabetes mellitus typ 2 : En litteraturstudie
M1-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Diabetes mellitus typ 2 (DMT2) är en seriös global folkhälsofråga med allvarligakonsekvenser för de som drabbas av den. Urbanisering och ekonomisk utveckling har ökat förekomstenav sjukdomen och livsstilsfaktorer, såsom en stillasittande livsstil och ohälsosamma matvanor, leder tillhögre BMI och ökad glukoslagring, vilket ökar sannolikheten för försämrad egenvård. LÄS MER
4. “You just don’t expect serious crisis information on a platform like Instagram.” : A qualitative study about Swedish civilians’ social media usage and information seeking behaviours in relation to crisis information.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This qualitative study investigates people's media use and engagement on social media. By combining prompts material and qualitative interviews with theories such as the social mediated crisis communication model (Austin et al., 2012) and uses and gratifications theory (Katz et al. LÄS MER
5. Varför börjar inte fler lantbrukare odla specialgrödor? : en kvalitativ intervjustudie med fokus på beteende
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Att utveckla ett lantbruksföretag i form av att köpa eller arrendera mer mark kräver mycket kapital. Ett sätt att öka värdet på en odling är att odla grödor med hög omsättning såsom specialgrödor. LÄS MER