Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 447 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Standard Penetration Test i jämförelse med traditionell markundersökning med Hejarsondering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Andrea Vestgård; [2024]
    Nyckelord :Dynamic probing; standard penetration test; Swedish dynamic probing; geotechnical investigation; Dynamisk sondering; standard penetration test; hejarsondering; geoteknisk undersökning;

    Sammanfattning : Geotekniska undersökningar används för att få en uppfattning om markförhållanden. Ett exempel på en geoteknisk undersökningsmetod är standard penetration test (SPT). Denna metod kombinerar dynamisk sondering med provtagning och används för att kunna härleda bärförmåga i en jord. LÄS MER

  2. 2. 3D-folk och 2D-hallucinationer : Hur blandningar av 2D- och 3D-animation kan gestalta karaktärspsykologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Eskil Kylberg; Adam Jäärf; [2024]
    Nyckelord :Arcane; intern fokalisering; animation; film; 2D-animation; 3D-animation; karaktärspsykologi;

    Sammanfattning : Det finns många olika animatonstekniker och vanligtvis använder filmer och TV-serier bara en, men vissa blandar olika animationstekniker i olika utsträckning. Ett sådant verk är den första säsongen av TV-serien Arcane, som konstant blandar digital 2D- och3D-animation. LÄS MER

  3. 3. Rutor utan gränser : Att använda serier i bildundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Emmelie Berg; Sarah Schelin; [2024]
    Nyckelord :Art education; Comics; Education; Graphic novel; literacy; secondary school; visual arts; visual literacy; Bildämnet; Bildkunnighet; Bildpedagogik; Högstadiet; Literacy; Serieliteracy; Serier; Utbildning;

    Sammanfattning : This paper compiles research regarding comics utilised in the visual arts classroom. Our findings are based on numerous research projects demonstrating the positive impact of incorporating comics into the classroom while acknowledging some potential challenges. LÄS MER

  4. 4. Comparing Gaze Cues: Avatars versus Humans in Allocating Visual Attention : Eye Tracking Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; [2023]
    Nyckelord :Gaze Cue; eye tracking; mixed-method; case study; Gaze Cue; eye tracking; mixad metod; fallstudie;

    Sammanfattning : When designing websites or applications, being able to allocate visual attention to specific parts of an interface is important. One powerful tool that can be used for this is Gaze Cues, which is a social cue that makes use of gaze direction to allocate visual attention in the same direction. LÄS MER

  5. 5. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER