Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Vad förmedlar logotypen? : En designstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Idag väljer allt fler varumärken att förändra designen i sina logotyper, något som orsakat starka reaktioner hos konsumenterna. Genom logotypens visuella element, såsom färg och form, kan känslor, som bland annat hoppfullhet och förtroende, samt associationer till specifika föremål eller företeelser, framkallas hos konsumenterna. LÄS MER
2. Metal som filmmusik i actionkomedi : Ett stickprov i spontana känslor och reaktioner som metal framkallar i actionkomedin Clean Objective
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Trots ett något befläckat och periodvis kontroversiellt förflutet, har metal och hårdrock blivit en av de större musikgenrer som har fått sin spridning och sitt fäste i stora delar av världen. Denna uppsats är ett stickprov i spontana känslor och reaktioner som metal, skriven som konventionell filmmusik, framkallar i en actionkomedi. LÄS MER
3. Klimatet - Överlevnadsfråga eller varumärkesbyggande? - En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studiens syftet är att undersöka den gröna marknadsföringens varumärkesbyggande funktion för företag som verkar inom en sektor som ofta kritiseras för negativ inverkan på klimat och miljö. Teori: Retorik, varumärke, Cororate Social Responsibility, legitimering Metod: Kritisk retorikanalys Material: Fyra reklamfilmer vardera från MAX respektive McDonald’s Sverige Resultat: Klimatfrågan beskrivs inte explicit, istället talar man om sakfrågor relaterade till klimatfrågan. LÄS MER
4. Skapar aktiekapitalkravet trovärdiga och seriösa aktiebolag? : - En kvalitativ studie om aktiekapitalkravet utifrån tre intressentgruppers perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilken betydelse har aktiekapitalkravet för trovärdigheten och seriositeten i privata aktiebolag? Syfte: Studiens syfte är att beskriva intressenters syn på aktiekapitalkravets betydelse i svenska privata aktiebolag, utifrån ett trovärdighet- och seriositetsperspektiv. Metod: Studien har tillämpat en kvalitativ metod med en deduktiv ansats, där semistrukturerade intervjuer har genomförts på sex olika respondenter. LÄS MER
5. Finansiering för tillväxt i småföretag : Småföretagens finansieringsbeslut och inställning till crowdfunding
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Den största andelen av företag i Sverige är småföretag, 2018 uppgick andelen till 99,4 procent. Enligt Företagarnas finansieringsrapport (2018) upplever 52 procent av småföretagen att det är svårt att finansiera företagets investeringar med externt kapital. LÄS MER